• Syrran86

Fler som planerar barn 2015?

Pyret 85 skrev 2014-10-29 14:35:22 följande:

kräktes vid bilen efter jobbet för att jag mådde illa av tanken på att göra chokladbollar. Illamåendet satt kvar när jag kom hem och kräktes massor då. Nu känns det bättre.

Hehe. När jag var gravid så hade jag så himla konstiga tankar på mat! Tänkte att jag åt alla möjliga äckliga kombinationer som inte alls passade ihop och så mådde jag illa.
  • Syrran86
    Tigerlilja86 skrev 2014-10-29 19:01:40 följande:

Undrar när jag får mitt plus? Fortfarande inget och ingen mens.. Så konstigt :(

Åh så jobbigt med ovissheten! Det är väl bara att slappna av och vänta som man kan göra. Förstår om det är frustrerande!
  • Syrran86
    FiiaN skrev 2014-10-29 17:59:31 följande:

Grattis till plus, vad underart att läsa :D 

Själv har jag blödigt i 10 dagar... Och idag är det bara 6 dagar kvar tills jag ska få min riktiga mens...Blir så trött på detta! :( Tror inte det tagit sig denna gång heller, men får satsa på näsa månad :D

Fasen vad skumt. Är det kraftig blödning eller bara lite?
  • Syrran86
    FiiaN skrev 2014-10-30 08:05:29 följande:
    Har inte haft någon kraftig blödning denna gång (hade det förra månaden). Nu är det till och från hela tiden, ibland lite och ibland mer. Får i alla fall använda skydd... :(
    Jag är sjuksköterska, och har faktiskt jobbat på gyn, men det är några år sedan nu och jag är absolut ingen expert på området, men jag tänker mig att blödningen kan helt enkelt vara att hormonerna från P-pillren fortfarande spökar i kroppen. Det skulle ju också kunna vara en blödning från ytliga kärl i livmodertappen, för visst var det du som hade någon liten förändring där? Tror inte att du behöver vara orolig men förstår att det är irriterande när man försöker få barn! Hade du mens på "rätt" dag förra gången?
  • Syrran86
    anna89 skrev 2014-10-30 09:18:26 följande:

Du som var sjuksköterska och jobbat på gyn, kan du svara på denna frågan?

Jag slutade med mina p-piller några dagar innan den 27 september då jag fick blödning, skulle haft den igen nu den 26 oktober men har inte kommit, redig mens eller låtsas mens?

Slutade med p-piller för att jag och min sambo vill skaffa barn.

Man får i princip alltid en blödning några dagar efter att man slutar med P-piller, en så kallad "pillermens". Sedan är det individuellt när kroppen kommer igång med ägglossning och mens igen, för en del tar det en månad och för andra betydligt längre tid.
  • Syrran86
    FiiaN skrev 2014-10-30 09:11:39 följande:
    Jaha se där, vilket spännande yrke :)

Jo men precis, jag har lite förändringar. Känns skönt att du skriver detta. Har ju ringt bm 2 ggr pga detta, men inte fått varken råd eller hjälp :/ Ja jag hade det på rätt dag :) Men sist hade jag "bara" den konstiga blödningen i 6-7 dagar, men nu är jag liksom uppe i 11 :/
    Vad tråkigt att du inte fått råd från bm, det är ju en ganska läskig upplevelse att blöda när man inte "ska". Tyvärr kanske det inte finns så mycket för dem att säga, det är ju så svårt att veta vad det kan bero på. Kommer ihåg när jag åt P-piller för ca 8 år sedan, då fick jag plötsligt mellanblödningar mitt i cykeln. Blev ju jätterädd och inbillade mig att jag hade cancer och allt möjligt och INGEN gav mig något svar. Det slutade när jag bytte från P-piller till P-ring och allt barnmorskan sa var att "ja ibland ställer ju hormonerna till det" typ. Då tyckte jag att det var ett otillräckligt svar men nu har jag insett att det fanns ju inget annat hon kunde säga. Ibland spelar hormonerna spratt med kroppen!
  • Syrran86
    Tigerlilja86 skrev 2014-10-31 07:01:24 följande:

Blev inget + denna månad för mig tror jag. Nu efter 14 dagar sen mens så började det med att igår var det rosa flytningar och imorse var det mer blodigt :(.

Så nya försök nästa månad ist

Äsch vad tråkigt. Men nu vet du i alla fall och kan ladda för nästa månad!
  • Syrran86

Åh vad kul med så många plus! Grattis till er. Själv ska jag nog ha ägglossning snart, men har ännu inga tecken på det. Brukar ha lite stickningar och tydliga äl-flytningar så jag hoppas att det inte är annorlunda denna månad

• Syrran86
    NattaLind skrev 2014-11-03 10:02:20 följande:

Kul! Vore oerhört spännande att se ifall det faktiskt skulle funka för någon av oss :) Vi har ju hängt med sen du startade tråden! Grunden med det hela är att man börjar ha sex varannan dag fram till ÄL ger utslag på stickan (man börjar testa dag 10 och dag 8 börjar man med sexet, räknat efter mensens första dag). När man får utslag på ÄL ska man ha sex 3 dagar i rad, vänta en dag och sen ha sex en dag till.

Det enda jag inte läst mig till kom jag på nu är om man ska ha 3 dagars-sexet när man få första svaga utslaget om äl, eller om man ska köra 3 dagar på dagen man har äl. Bör ju vara från att man får första utslaget?

Jaa FiiaN, nästa gång är vi gång! Pepp! :)

Herregud, så mycket sex orkar jag inte ha
  • Syrran86
    anna89 skrev 2014-11-03 12:10:08 följande:

Nattalind: är detta ditt första barn isåfall?

Jag ska inte testa alla nu blir bara ledsen och på väldigt dåligt humör. Själv har jag gjort så här nu att jag har tagit en bild på mig idag faktiskt med en tunika, om magen på den bilder blir större om 4 veckor ungefär så vet jag att jag är gravid och kommer att testa tröjan igen... Har du någon mail adress? Facebook?

När jag var gravid med första barnet började inte magen synas förrän v. 15-16 någonting så lita inte för mycket på magbilder.
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?