• Syrran86

Fler som planerar barn 2015?

Tigerlilja86 skrev 2014-10-23 12:19:00 följande:
    Skulle ha haft för en vecka sedan. Så nu är det 6 dagar över tiden och inte ett spår eller tecken till att den ska komma. Jag testade i söndags sist.. Och är sååå sugen på att göra det igen :)

Haha håller med dig svårt att inte låta bli ;) kommer nog inte kunna hålla mig heller
    Åh vad spännande. Nu vill jag att du gör ett test för att JAG vill veta haha... Men det är klart att det är kul att göra tillsammans med mannen...
  • Syrran86
    fkh skrev 2014-10-23 12:46:47 följande:

Jag tänkte hoppain här jag med!

Startade precis en tråd med lite frågor men såg sen att jag kan ju lika gärna fråga här :)

Vi tänkte sluta med p piller i slutet på December. Vill egentligen börja direkt men det passar sig inte med mina studier.

Nu är jag inne på att sluta röka, är ingen storrökare men tänkte att det är bäst att göra sig av med vanan så fort som möjligt :)

Någon mer som kämpar med att sluta röka innan man försöker?

Ska gå tillbaks och läsa igenom tråden lite. Hoppas det blir massor av bebisar 2015!

Sluta röka låter som ett smart beslut! Hoppas att det går bra för dig. Välkommen hit!
  • Syrran86
    fkh skrev 2014-10-23 14:01:17 följande:

Ja det är ju extremt viktigt att sluta innan man försöker det är därför jag gör det :)

Tänkte om det finns fler som jag som försöker sluta, så man kan peppa varandra lite.

En annan fråga är om det är många av er som kör med ÄL stickor? Eller kör ni bara på?

Vi ska börja med första försöket så fort min mens tar slut, tog ut spiralen för en vecka sedan. Kommer inte att använda äl-stickor då jag brukar veta ungefär när jag har äl och jag vill inte bli stressad av alla tester ;)

Röker inte så vet inte hur svårt det är att sluta, men kan tänka mig att det är bra att trappa ner under någon eller ett par veckor innan man slutar helt så att kroppen inte blir chockad pga avsaknaden av nikotin. När min man skulle sluta snusa så slutade han helt, och blev alldeles darrig, blek och illamående efter ett tag! Så han fick trappa ner långsamt istället
  • Syrran86
    fkh skrev 2014-10-23 15:13:45 följande:

kasovi

Grattis!! Vad kul att höra. Hur länge har du ätit piller innan du slutade? Kanske är en bra ide att sluta redan nu eller eventuellt nästa månad då, ifall det tar lite tid. Hoppas att det inte blir för svår abstinens iom rökstoppet för dig! Fast jag har hört om kvinnor som rökt och helt enkelt äcklas av röklukt så fort de blev gravida. Upplever du det också?

Började precis äta folsyra för en vecka sen och har läst om det så pass mycket att jag fått för mig att jag bör äta folsyra minst tre månader innan jag förhoppningsvis plussar.. Men det kanske bara är hysteri. Någon mer som tar folsyra?

Jag äter också folsyra, har gjort det hela tiden sedan förra gången jag var gravid. Vet inte exakt men har också hört att det är bra att äta ett par månader innan för att man säkert inte ska ha brist!
  • Syrran86
    Tigerlilja86 skrev 2014-10-24 12:36:35 följande:
    Eller hur :).. Håller tummarna för er :)
    Himla skumt, jag vet inte hur man ska tolka dina tester. Finns ju digitala tester på Apoteket som visar mer säkert. Hoppas att du är gravid, varför skulle mensen annars vara så sen om den brukar vara regelbunden!
  • Syrran86
    kvinna16780 skrev 2014-10-24 22:27:41 följande:
    Grattis!

Jag skriver inte så ofta här men följer er slaviskt:p

Jag har fått för mig att jag inte kan få fler barn då mina flytningar har försvunnit helt sen jag tog ut min spiral (förlåt ni känsliga). Vet inte vad det beror på :/ Tänkte börja med ägglossningstest i januari om jag inte plussar innan dess. Min mens är väldigt regelbundet.

Grattis till er alla som plussat :)
    Klart du kan hormon eller kopparspiral? Flytningar förändras säkert när man avlägsnar spiralen utan att det är något konstigt!
  • Syrran86
    BabyJia skrev 2014-10-25 10:49:11 följande:
    Jag har koppar som ska tas ut nästa månad och jag hoppas innerligt att det inte blir några problem, då man läst att kroppen ställer om sig typ direkt:)
    Jag tog ut min kopparspiral förra veckan och fick mens några dagar senare på "rätt" dag. Får se om äl infaller när jag tror i början på nov.
  • Syrran86
    glaesir skrev 2014-10-25 23:12:54 följande:
    Men vad äääär det här?! Provade testa ikväll men nu är det svagare än tidigare idag! Trodde ju det var Påväg uppåt! Det översta är från idag kl 09.30 och det undre från idag vid 21.00... Kan jag haft ÄL typ igår? Är inne på försök 2 och förra gången hade jag tydliga ÄL symptom såsom stickningar och sekret men verkligen inget sånt har det vart nu :(

phppdiQFg25402.jpg
    Knepigt. Har ingen erfarenhet av äl-test så jag kan inte råda dig till något. Dock är ju min åsikt som jag skrev tidigare någon gång att jag inte riktigt litar på äl-testen! Lita på hur din kropp känns och ha sex lagom ofta så tar det sig snart är min tro
  • Syrran86
    mavidyz skrev 2014-10-27 09:32:52 följande:

Äntligen händer det något!
    Ringde ju gyn för någon månad sen pga av att jag inte haft mens sen ungefär 
    juni/juli och ville kolla om det är något på tok. Då sa sköterskan jag pratade med att det enda de kunde göra var en fertilitetsutredning och att man måste göra den
    som ett par, men vi vill ju gärna lyckas på egen hand och jag ville gärna undersökas bara jag. Ringde nyss igen och tänkte låta bli att nämna att vi 
    försökte bli gravida ihop om att få annat svar, men de hade ju såklart allt på datorn så hon visste ju vad som sades förra gången ;) Men nu är jag iaf på väntelista för att kolla upp min uteblivna mens! :) Jag skulle få kallelse någon gång runt nyår trodde hon :) 

Vad skönt att det börjar hända grejer
  • Syrran86
    FiiaN skrev 2014-10-27 16:05:13 följande:

Åhh haft blödning i 8 dagar nu... Ena dagen är det mindre och andra mer :( Fick det 2 dagar innan äl och idag är det äl+6... Blir så ledsen. Men denna gång vet jag i alla fall när äl va, och vi prickade in den. Sen får vi se om det blev något av det. Har inga gravidsymtom, och tror inte jag kommer få heller. Känns så långt ifrån när man har dessa blödningar :( När börjar man få symtom i så fall? Känns som det skulle komma nu om det tagit sig?

Men blir inte för bitter om det inte tar sig, då får jag köra nästa gång istället :)

Man behöver inte alls få gravidsymtom. Jag fick tydliga symtom först någon vecka efter BIM. Vet flera som inte känt något förrän v 8 eller ännu senare!
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?