• mavidyz

Fler som planerar barn 2015?

FiiaN skrev 2014-09-12 10:09:29 följande:
    Jag har fått massa bristiningar på brösten och även tydligare blodådror på brösten, humörsvägningar, kissar ofta och ah ingen mens ^^
    Jag har vetat exakt när min mens ska börja och sluta :) Men det va ju iof när jag åt p-piller, så vet inte alls hur det är nu. Har dock fått urinvägsinfektion men vet inte om jag ska ringa barnmorska eller vårdcentralen, det är omöjligt att få tag i båda... Men tänkte att kanske bäst att ringa barnmorskan, eftersom jag kanske är gravid.
    Ja gud, jag har aldrig räknat dagar såhär mycket, förutom när man väntade på julafton när man va liten.

Jag vet inte heller när jag har äl, men vi myste varannan dag som ni :) Hahah samma här, så kul att se alla som plussar och skriver om symtom, men man blir ju lite avis också :P
    Till och med jag kommer bli ledsen på din kropp om du inte plussar xP alla de där symptomen är ju supertaskigt om det inte är så!
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-12 10:39:50 följande:
    Haha men va söt du är då! xD Jaa men eller hur! Jävligt taskigt att ge mig dumma bristningar om det inte är något...
    Ja, just bristningar är ju jävla taskigt om det inte är nått ;D
  • mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-12 11:00:48 följande:

Vill också skriva hur vi träffades MEN jag kommer från en mindre stad där alla känner alla (och somliga vet mer om mig än vad jag själv gör ungefär) så om jag skulle skriva så skulle de flesta kunna lista ut vem jag är (ifall det nu är någon från min hemstad här inne) och SÅ officiellt är det inte att vi försöker bli med barn, haha.
    Ska vi försöka sammanställa en lista?

Alla vi som varit/är aktiva i denna tråd kan ju skriva:
    1. Din egen ålder + partners ålder
    2. Tid tillsammans
    3. Tid sedan du slutade med preventivmedel
    4. Hur länge ni försökt (antal månader ex)
    5. Senaste beräknade ÄL
    6. Datum för BIM

Fyll gärna i om det är något jag missat, kanske kan hjälpa till att hålla koll och se vem som beräknas ha sin BIM först osv? :)

1. Vi är båda 24

2. 6 år och 2 månader (även varit tillsammans 2 gånger tidigare på 10 och 6 månader)

3. Slutade i början av november förra året.

4. Försökte lite på en gång men bestämde oss för att invänta första mens. Kom i maj. Började försöka igen efter våra bröllop i juli.

5. Ungefär 4/6...

6. Den som lever får se.. >.
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-13 07:48:59 följande:

Nej ni tjejer, negativt idag igen :( Blir så ledsen! Vad är felet? BIM+7, brukar ALDRIG gå över tiden, dock kanske det beror på att jag slutat med mina p-piller?

Hur skulle ni gjort? Jag köpte 3 grav-test och 21 äl-test för 199kr, skulle ni litat på dom? eller skulle ni gått till apoteket och köpt nya? Kanske inte alls är gravid och av den enkla anledningen så blir det negativt, men vill hoppas och tro att jag är gravid!

Tog du några test för att se om du hade ägglossning? Kan ju annars vara så att du inte har haft det! Jag fick en pillermens direkt när jag slutade med mina piller och fick ingen mens förrän 6 månader senare, alltså ingen ägglossning heller :/ för vissa kan det ta närmare ett år att få ÄL och mens igen :/
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-13 09:43:23 följande:
    Nej jag tog aldrig några äl-test. Åhh men hjälp, ska man vänta så lång tid? :( Blir så ledsen av detta!
    Jag börjar tyvärr tro att du inte har haft någon ÄL än :( Du kan ju haft den mellan det datum du tänkte att du hade ÄL och nu, och därför ha senare BIM. Men den kan ju lika gärna inte ha kommit alls :(
    Jag vet precis hur det känns. Så jävla värdelöst och inget man kan göra åt skiten heller :(
  • mavidyz
    kvinna16780 skrev 2014-09-13 09:41:45 följande:
    :( va tråkigt. Vad kroppen kan spöka med en...

Igår fick jag min mens så nu när den är slut så börjar försök nummer 1.

Jag har en fråga till er: Har någon av er testat bidrottninggele eller vad det heter? Har läst lite att det kan hjälpa en på vägen för att bli gravid. Vågar man testa?
    Har läst en hel del om det och folk verkar ha haft hjälp av det! Har dock hört att man kan få längre cykel av det. Eller att om man har regelbunden cykel så kan den bli rubbad >.< Jag ska däremot testa rosenrot (när jag nu får mens igen....) som ska korta ner cykeln och göra den lite jämnare :)
  • mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-13 18:43:43 följande:

Idag kunde jag inte stå emot längre så gick och köpte ett 2-pack gravtest på Apoteket. FY så nervös jag var där inne av någon anledning, kändes som om jag gjorde något kriminellt när jag stod där och smygtittade runt.

Står dock på bipacksedeln att testen ska tas från den dag man beräknar mensen! Betyder det då alltså att jag ändå måste vänta tills nästa vecka!? D:

Haha, jag har aldrig vågat köpa test i butik, har alltid beställt ;D
  • mavidyz

Jag började äta folsyra när vi började försöka :)

Ett vår eller sommarbarn skulle jag nog föredra. Mest av anledningen att vi har en timmes bilfärd till BB och jag vill åka riskera att fastna i snöstorm eller liknande! Min största skräck :O Och så är det väl skönt att slippa köpa nya vinterjacka osv ;) och att inte behöva klä bebis så mkt också :)
    Men jag tar ju hellre en vinterbebis än ingen alls :D

• mavidyz
    FiiaN skrev 2014-09-14 08:54:58 följande:

Nehepp inatt kom röda veckan... så får inget majbarn detta år. Men på´t igen :D hur går det för er andra? :)

Tråkigt att den kom :( MEN nu vet du säkert och kan börja om :)
  • mavidyz
    Sarah1990 skrev 2014-09-14 12:43:18 följande:
    Haha ja jag tror nog också att jag kommer göra det! Kändes som om jag stod där och smygtittade på "porrfilmsavdelningen" i filmbutiken haha
    Haha, eller hur! :D
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?