• Sarah1990

Fler som planerar barn 2015?

Imorse kunde jag inte hålla mig längre så tog ett test, råkade nog kissa lite för mycket på det och hålla det åt fel håll eftersom hela testrutan blev rosa, haha.
    Visade såklart negativt! :p
    Känner inte att jag är gravid längre (hade ju en inbillningsgraviditet innan) men känner inte heller att mensen är på gång (28 dagar sedan förra startade) så undrar fortfarande lite vad det är som händer.

Nu har jag bestämt mig för att inte testa förens kanske onsdag-torsdag nästa vecka (ifall inte mensen kommit då såklart) och då kissa i en plastmugg istället!

• Sarah1990
    FiiaN skrev 2014-09-19 09:03:31 följande:

Har inte varit inne på 1 eller 2 dagar och när jag loggar in här så är det så många fina människor som skrivit :) Blir så glad!

Grattis till förlovning och födelsedag
    Välkommen hit till er som är nya
    Synd att några hade fått sin mens, men vet ni vad? På´t igen!
    Roligt att någon tänkt på namn, det är du inte ensam om :)

Är så glad att det finns så många trevliga tjejer på denna tråd. Tonen är trevlig och vi alla försöker hjälpa varandra med råd och tips :) Sånt tycker jag om!

Kram på er alla!

(Ska även försöka puffa fram listan på alla oss :))

Haha ja visst händer det mycket på några dagar? Fick ladda ner Familjeliv.se på mobilen tillslut så jag kunde hänga med i diskussionerna ;)
  • Sarah1990
    NattaLind skrev 2014-09-19 13:47:24 följande:
    Åh, det måste jag också göra!
    Det är både bra och dåligt att ha den - man blir totalt beroende och tittar lika mycket som facebook! ;)
  • Sarah1990
    ancl skrev 2014-09-19 14:23:53 följande:

Jag hittar ingen app

Finns i alla fall för iPhone :) Tror den heter "Familjeliv nya" eller något sånt! :)
  • Sarah1990
    Ilwah skrev 2014-09-19 19:10:52 följande:

hejhej!

Ylva, 24 år och förlovad med världens finaste. Nästa år är det dags för både bröllop och startskott för bebisverkstad. Både jag och sambon längtar nåt enormt efter barn, men har av olika anledningar valt att vänta med att ta ut min p-stav till april nästa år.
    Sju månader är inte JÄTTElång tid, men det känns som en evighet när alla runtomkring är antingen gravida eller nyblivna föräldrar.

Hoppas allt går bra för er :)

Hej och välkommen! :)
    Kul att se någon annan i samma ålder som också har planer på att gifta sig nästa år! :D Hur tänker ni kring ert bröllop?
  • Sarah1990
    mavidyz skrev 2014-09-19 22:10:03 följande:

Händer som sagt mkt här, haha!

Hemma här händer det inte mkt däremot. Mannen ligger i feber och andra tråkigheter sen i onsdags, så jag hoppas att inte ÄL passat på att komma nu :(
    Uppe i CD 77 och börjar bli trött på att aldrig få nån ÄL :(
    Hoppas dock som sagt att den inte kommit nu utan kanske kommer nästa vecka när mannen är frisk igen och kanske sugen på att ta igen förlorad tid ;)

Feel ya! Jag fick just reda på att vi inte heller kommer kunna ha sex på ett tag framåt. Min första tanke var inte "shit, jag kommer dö!!", den var "oh no! Tänk om jag får ägglossning då!?" Haha :)

Antar att vi alla blir lite störda av det här med menscykel! ;)
  • Sarah1990
    mavidyz skrev 2014-09-20 08:49:25 följande:
    Eller hur!! Visst är det tråkigt om man går en längre period utan sex, men man överlever ju, man vet ju att man kommer få ha det igen liksom. Men nu när man försöker skaffa barn är man ju livrädd att missa ÄL! ;D skulle jag ha ÄL nu och min nästa cykel också är på ca 80 dagar så har jag ju ingen ÄL igen förrän typ i nov-dec >.
    Åh ja du har ju extra lång väntan också! :/

Tänker att de här totalt sexfria veckorna ska jag börja läsa böcker, meditera och hitta mig själv för just nu känns det bara som en evighet! ;p
  • Sarah1990
    Ilwah skrev 2014-09-20 09:20:26 följande:

Tack! :)
    Jadu, litet sommarbröllop med de allra närmaste, på Wapnö slott strax utanför Halmstad. Tanken var väl barn efter bröllopet, men tvivlar starkt på att vi orkar vänta, haha. ;)
    Ni då? :)

Åh vad mysigt det låter! Är slottet fint?

Vi är väl inne på att hyra en lokal någonstans, fixa den jättefint och sedan ha en rolig fest där dans, glädje, kärlek, gemenskap och fest står i centrum ^^

Lite som dom där filmerna man ser om de stora festerna syrier har typ ;p

Haha kul att höra att ni inte heller kunde vänta! Vet dock inte hur jag ställer mig till att faktiskt gifta mig som höggravid än men OM jag blir gravid snart har vi faktiskt pratat om att flytta fram bröllopet lite och kanske ha det när jag är i vecka 25 eller något så jag i alla fall orkar vara vaken och levande hela kvällen ;)
  • Sarah1990
    Ilwah skrev 2014-09-20 15:11:24 följande:

Det är helt fantastiskt! Vi var där på bröllopsmässa förra året, och föll direkt. Vi tänkte egentligen vara hos hans föräldrar och ha det hela väldigt simpelt, men vi kände direkt att det är på Wapnö som vi ska vigas :)
    (bild: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5b/Vapn%C3%B6_slott.jpg)

Er idé låter himla härlig också! har nån av er nån koppling till Syrien, eller hur kommer det sig att ni valt just det?

Ja, det är lite så vi tänker också. Det är ju i stort sett enda anledningen till att vi skjuter upp verkstaden till tidigast nästa vår. Men vi får se hur bra det går ;)

Guuuud så fint det ser ut där!! Kunde inte öppna bilden du skickade men googlade på namnet och hittade flera bilder!! Verkligen ett sådant där traditionellt supermysigt ställe!
    Haha alltså anledningen till att jag sa syriskt bröllop är för att jag har för mig att det finns en film om just detta? Vi har inga kopplingar till syrien men ett annat land där man firar liknande :)

Ja, då får i väl se ifall det inte slutar med två vinter/vårbröllop för oss båda till slut i alla fall då? ;p
  • Sarah1990

Blir galen!

Tog just ett test till (i en mugg höhö) som visade negativt.

Inga tecken på mens eller värk TROTS att jag till och med drömde om att jag fick mens inatt!

Hur länge ska man behöva vänta egentligen? 119kr i sjön och det här är bara rent jävla olidligt!! :p

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?