• pinglon

Fler som planerar barn 2015?

lillapyret3 skrev 2014-11-10 10:34:41 följande:

Alltså jag har helt glömt bort. När är de man ringer och bokar tid för inskrivning?
    Jag är ju i v 6 nu, är de för tidigt? Eller skulle jag kanske ha ringt direkt? :)

Man får väl i princip ringa när man vill? Jag har inskrivning i v 8+4 
  • pinglon
    BabyJia skrev 2014-11-17 11:36:23 följande:

Har nu varit och tagit ut spiralen och det känns lite pirrigt, då nu första steget på denna lilla syskonresan tar fart:)

Bm rekommenderade att jag skulle köpa Gravid Multivitaminer och börja med det direkt, så jag får startat med folsyra. Så det har jag köpt och tog första när jag kom hem.

Enligt appen så börjar mensen imorgon, få se om det stämmer. Sen är det dags för första försöket. Känns pirrigt trots att man genomgått detta två ggr förut. När vi väl bestämde oss så ville jag att tiden skulle gå fort, jag bara längtade. Men nu är jag nästan lite nervös...haha

Lycka till! :) 
  • pinglon
    glaesir skrev 2014-11-17 17:33:26 följande:

Åh vad trött jag blir.... BIM +11 idag och trodde imorse jag fått mens, det var lite i trosorna imorse men under dagen ingenting!

Testade negativt BIM +2..

Nån som har funderingar?

Har du tagit fler än test än på BIM +2? 
  • pinglon
    Lazmi skrev 2014-11-19 06:58:57 följande:

Bim +1 ingen mens och negativt test. Borde de inte synts nu om jag vore gravid?

jag testade på BIM dagen och fick mycket svaga sträck, det rekommenderas ju att man tidigast ska testa på BIM. Så det behöver inte synas på BIM +1, det beror ju lite på när ägget fäst och när kroppen börjat producera tillräckligt med hormon för att det ska synas på ett test. 
  • pinglon
    NattaLind skrev 2014-11-19 10:10:04 följande:
    En väldigt ouppdaterad lista sedan 5:e nov. Ni nya, skriv en kommentar på hur gamla nu är, vilket försökt ni är på, varifrån ni är (län) och ev BIM om ni vet så lägger jag in er :)

Ni gamla, uppdatera era BIM och skjut mig inte om jag råkade ta bort er :D

Jag har också rensat bland dom som plussat och kanske försvunnit från tråden. Vill ni bli ditlagda igen och hänger kvar i tråden, säg till!

BIM NOV

Glaesir, 23 år, 2:a försöket, BIM 8/11
    CaaRuu, 28 år, Östergötland, 1:a försöket, BIM 10/11
    Vw88, 25 år, 2:a försöket, BIM 15/11
    Lissing, 26 år, 2:a försöket, BIM 16/11
    Syrran 86, 28 år, Göteborg, 1:a försöket, BIM 17/11
    Lazmi, 25 år, Eskilstuna, 1:a försöket, BIM 18/11
    Tigerlilja86, Stockholm, 2:a försöket, BIM 28/11 
    FiiaN, 23 år, Värmland, 4:e försöket, BIM 29/11
    NattaLind, 25 år, Östergötland, 3:e försöket, BIM 30/11

BIM OKÄNT

BabyJia, 30 år, BIM okänt
    Mavidyz. 24 år, Dalarna, 2:a försöket, BIM okänt
    reginaw, 26 år, Dalarna, BIM okänt
    Saora, BIM okänt
    Pyret 85, BIM okänt
    ticcer, BIM okänt

Plus Plussat!
    Kasovi
    Sarah1990
    jag har försvunnit från plussat listan! 
  • pinglon
    tjugofemton skrev 2014-11-20 06:25:32 följande:

Jag tror jag precis plussade... på BIM+2?!

fantastiskt, stort grattis! :)
  • pinglon
    BabyJia skrev 2014-11-21 14:17:11 följande:

I måndags togs spiralen ut och vi hade då oskyddad sex samma kväll och sen en gång till under veckan. I tisdags så högg det till ovanför blygbenet när jag skulle upp på morgonen och det höll i några sekunder. 
    Har sen dess nu haft ilningar och stickningar och lite molande värk i underlivet. Jag räknade med att få mens nu före helgen, men inga tecken på mens har kommit ännu. 

Ingen vanlig mensvärk som jag brukar få före och inga färgade flytningar som jag också brukade få före mens med spiralen i:-/ Har bara dessa dova stickningar och ilningar och molande värken som kommer och går. 

Tycker detta är väldigt konstigt, för det kan ju knappast ha tagit sig redan?! Det vore ju helrubbat isåfall! 
    Jag menar, spiralen togs ju ut för bara 5 dagar sen och enligt appen så borde jag få mens denna veckan, så att bli befruktad redan nu trodde jag skulle vara otänkbart.

Kan tillägga att ilningar och stickningar är nåt jag aldrig har annars och det var bla en av de första symtomen jag märkte av med dottern.

Ska bli intressant och se om mensen kommer under helgen eller inte:)

När jag tog ut spiralen fick jag lite molvärk/ilningar en par dagar efteråt + även blodblandade flytningar. Jag hade noll koll på min cykel när jag hade spiral eftersom jag inte hade någon mens alls. Läkaren var därför vänlig och kollade med VUL efter att han tagit bort spiralen för att kolla hur allt såg ut och att allt var i sin ordning. Han gissade då att jag som bäst höll på att få ÄL, men rekommenderade oss att vänta 1 månad för att låta kroppen bygga upp hinnorna igen för att ägget skulle kunna fästa bättre. 

Sagt och gjort. 2 veckor senare kom mensen och dryga 2 veckor efter det gissade jag att jag hade ÄL igen. Och visst blev det ett plus. Stort lycka till åt er! :)

• pinglon
    BabyJia skrev 2014-11-21 16:13:27 följande:
    Vad hade du för spiral?:)

Jag hade koppar och det enda som blev någon stund efter uttaget var lite ljusrosa på pappret två tillfällen under den dagen, sen inget mer.

Vill ju ha mensen, så vi kan sätta fart. Störande då att den inte kommer liksom.
    Okej, jag hade hormonpsiral. :) Vi ska hoppas den kommer igång så fort som möjligt nu så ni kan börja producera! ;)
  • pinglon
    lillisa skrev 2014-11-24 16:26:17 följande:

Jag är lite lost men vad betyder BIM? Obestämd 

Själv väntar jag på att mensen ska komma igång, kan man ha ägglossning men ingen mens? Vet att jag har dumma frågor.....

BIM = Beräknad icke mens

Är det för att du använt något preventivmedel innan som du väntar på att få igång mensen eller? 
  • pinglon
    lillisa skrev 2014-11-24 18:10:09 följande:
    Åh tack. BIM, då är jag med vad alla pratar omOskyldig. Jag har haft anorexi i många år och är nu normalviktig, men mensen behagar sig inte komma. Har ingen aning om hur länge den varit borta, åt p-piller i somras och slutade med dessa i Augusti, sedan dess har jag bara haft små blödningar, men ingen mens. Vi vill börja försöka skaffa barn och går bara och väntar på att få mens. Därför undrar jag om man kan ha ägglossning trots att mensen inte kommit igång? 

Jag har ingen erfarenhet av piller men när jag hade hormonspiral hade jag knappt någon blödning alls, blodiga flytningar nu som då. Men jag fick bekräftat via vul att jag nog hade ÄL ändå! 

Men vad jag har läst här och i andra trådar kan de ta en stund för kroppen att komma igång efter pillerstopp/extra hormoner. 

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?