NattaLind skrev 2014-09-01 08:45:20 följande:
En del har ju sånt jäkla flyt och blir gravida på första försöket efter borttagning av p-stav, men jag gissar på att jag INTE har sånt flyt! :P
Det stör mig lite att jag har noll koll på min cykel. Hade ju p-piller i 4 år, och nu har jag haft p-stav i 6 år. Mensen har varit helt oregelbunden under p-stavperioden, så man vet ju inte när/om mensen kommer. Trodde nästan den skulle komma direkt för det är nog dags snart.
Fråga: Har man ÄL fast man har p-stav? Bara att ägget inte går att befrukta eller något? För jag har aldrig märkt av någon ÄL någon gång!
Ja vissa går det väldigt snabbt för! Jag har mått jätteilla sedan igår kväll, kräktes 2 gånger igår, och mår lite illa idag också. Tror dock det berodde på en hemsk huvudvärk som ännu sitter i... :( Druckit dåligt och ätit mycket onyttigt i helgen. Hoppas dock på att det är en liten som växer i magen!
Hmm inte lätt det där! Jag har haft rätt bra koll på min cykel, men aldrig tänkt på det där med ÄL tidigare. Vet ju inte alls om mensen börjar när den "ska" nu när jag slutat med mina piller.