• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

JennyVendelay skrev 2014-11-02 17:44:37 följande:
    Ser att du bor i Värmland, jag bor i Karlstad :)
    Jaha men va kul :D Jag bor också i Karlstad!
  • FiiaN
    JennyVendelay skrev 2014-11-02 20:46:29 följande:
    Se där ja! :) Hoppas vi båda plussar och kan följas åt på vägen då!

Va roligt :D Ja men absolut! Hur gammal är du? :)
  • FiiaN
    JennyVendelay skrev 2014-11-02 21:05:12 följande:
    28 :) Imorgon bitti ska jag ta digitalt test, så spänd! Tog två vanliga stickor imorse och då var det jättesvagt streck på båda. Har en hel del symtom, hoppas det inte är inbillning!
    Åh men gud va spännande! Jag håller tummarna :D Jag har Bim på tisdag, men tror tyvärr mensen kommer... Känner inga symtom alls :(
  • FiiaN
    JennyVendelay skrev 2014-11-03 05:56:43 följande:

Se där ja! Det var som jag befarade :) En julibebis blir det! Nu hoppas jag bara att den tänker stanna i magen.

Åh stort grattis :D Vilken underbar start på dagen! :)
  • FiiaN
    CaaRuu skrev 2014-11-03 08:04:02 följande:

Hej allihopa! För de första vill jag grattis alla ni som fått pluss o väntar bebis:)! För de andra vill jag gärna hoppa in i tråden då min kärlek o sambo äntligen sagt jaa till en ben is 2015:).. jag har själv en son på 9 år sedan tidigare och detta blir då min älsklings första bebis och de känns så spännande!!! Jag bara lääängtar !! Jag hade nog ägglossning denna helg o vi får se nu om de blir en bebis snaart:)!! Ser fram emot att följa er:)

Välkommen hit :D Va kul att ni kommit fram till det härliga beslutet. Hoppas det går bra för er, och att det tog sig i helgen :D
  • FiiaN
    JennyVendelay skrev 2014-11-03 08:57:08 följande:
    Tack snälla! :) Känns overkligt! Vill ju bara berätta för hela världen men det är för tidigt.

Symtom idag: illamående, molvärk i magen sen en vecka tillbaka och yr.
    Kan tänka mig det :D Åhh vad jag längtar till min tur!

Jag har haft symtom som liknat grav-symtom, men dom är som bortblåsta och nu känns det som mensvärken börjar komma lite smått... Imorgon är det BIM.
  • FiiaN
    Lazmi skrev 2014-11-03 09:00:28 följande:

Fick fullt utslag på ältest imorse, åh hoppas verkligen det blir plus den här månaden!!

Åhh heja heja :D
  • FiiaN
    NattaLind skrev 2014-11-03 09:14:39 följande:

Hej tjejer!

Mensen dök upp den här månaden med. Har ju haft en cykel på 32 dagar samt 30 dagar sedan p-staven åkte ut, och på appen justerar sig ju ÄL när man efteråt fyller i när mensen dök upp. Nu när jag kollade så har jag och sambon prickat in ÄL på dagen, men inte haft sex de två dagarna innan. Haha :) Gör om gör rätt!

Blir att testa med stickor denna gången så man får lite bättre koll. Blir tredje försöker för mig, är ju ingenting egentligen men är så otålig!

Åhhh va synd, min kommer nog också känns det som...

Hoppas det tar sig denna gång då! Men håller med dig, man blir ju otålig. Det blir fjärde försöket för oss :P
  • FiiaN
    NattaLind skrev 2014-11-03 09:43:16 följande:
    Ja det blir man verkligen. Hade läst den där tråden innan som någon postade ang vilka dagar det är bra att ha sex osv för att öka chansen. Jag är högt skeptisk, men man har ju inget att förlora så tänkte testa denna månad :)

Sambon har inte sagt så jättemycket innan, men den här gången liksom såg jag att han blev besviken i blicken när det inte tar sig. Vi pratade lite om det och det blir ju naturligt att man undrar om något är knas, och det blev han också orolig för.

Det är så svårt att vänja sig vid tanken att det kan ta så lång tid!
    JAg såg också något om någon metod, men ska läsa igen, Kanske blir att vi testar det denna gången.

Det va samma här, tror min sambo börjar längta mer och mer efter barn. Han pratar om massa saker han vill hitta på och köpa när man har barn :)

Vi får hoppas att det inte är några fel, utan bara tar lite tid. Nästa gång är våran gång!
  • FiiaN
    NattaLind skrev 2014-11-03 10:02:20 följande:

Kul! Vore oerhört spännande att se ifall det faktiskt skulle funka för någon av oss :) Vi har ju hängt med sen du startade tråden! Grunden med det hela är att man börjar ha sex varannan dag fram till ÄL ger utslag på stickan (man börjar testa dag 10 och dag 8 börjar man med sexet, räknat efter mensens första dag). När man får utslag på ÄL ska man ha sex 3 dagar i rad, vänta en dag och sen ha sex en dag till.

Det enda jag inte läst mig till kom jag på nu är om man ska ha 3 dagars-sexet när man få första svaga utslaget om äl, eller om man ska köra 3 dagar på dagen man har äl. Bör ju vara från att man får första utslaget?

Jaa FiiaN, nästa gång är vi gång! Pepp! :)

Ja vi har ju hängt i :P Hahah! Ja okej, men då tror jag att jag fattar. Ska klura lite på att lägga fram detta förslag till sambon, eller så kanske han bara blir stressad av min plan, haha!

Undra  om jag måste köpa nya äl-test... har bara 4 st kvar :/

Jaa visst är det så :D Heja heja!
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?