• FiiaN

Fler som planerar barn 2015?

NattaLind skrev 2014-10-23 09:16:27 följande:
    Haha, ja jag förklarade för honom precis samma sak igår med! :P Att det är IDAG och varför. Men han var väl för trött och tjurig för att greppa. Så fick ursäkt både innan han gick till jobbet och sen via sms, så han ångrar sig nog nu.

Men precis som du säger, tar det sig inte nu så vet han i alla fall till nästa gång hur viktigt det faktiskt är :D
    Ja det va nog samma för min gubbe också! Men nu har dom fått en extra lektion i sexualkunskap ,haha!

• FiiaN
    Tigerlilja86 skrev 2014-10-23 11:54:59 följande:

Åh va svårt! Jag fick hem nya tester igår, och min pojkvän kommer hem nästa helg så vi skulle testa då tillsammans tyckte han.. Men är såååå sugen innan och överraska honom om det är ett plus!! Hade tänkt att köpa en liten väska med några "bra att ha" saker i och skriva ett brev från bebisen :)

Svårt det är nu

Vad har du för symtom?
    Det är segt när mensen är sen och man inte får något plus.

På mitt första försök fick jag massa bristningar på brösten, va trött och massa andra symtom, men på BIM+7 kom min dumma mens :/ Så min kropp lurade mig ordentligt!

Hoppas dock du är gravid och inte att din kropp bara luras! :)
  • FiiaN
    fkh skrev 2014-10-23 14:01:17 följande:

Ja det är ju extremt viktigt att sluta innan man försöker det är därför jag gör det :)

Tänkte om det finns fler som jag som försöker sluta, så man kan peppa varandra lite.

En annan fråga är om det är många av er som kör med ÄL stickor? Eller kör ni bara på?

Jag har testat med äl-stickor 2 ggr nu, och jag tycker dom är kanon :D Får liksom bekräftelse på att man har äl :) Sen är jag ju inte gravid ännu, men det blir i alla fall lättare att veta vilka dagar man ska köra lite extra på :)
  • FiiaN
    fkh skrev 2014-10-23 15:13:45 följande:

kasovi

Grattis!! Vad kul att höra. Hur länge har du ätit piller innan du slutade? Kanske är en bra ide att sluta redan nu eller eventuellt nästa månad då, ifall det tar lite tid. Hoppas att det inte blir för svår abstinens iom rökstoppet för dig! Fast jag har hört om kvinnor som rökt och helt enkelt äcklas av röklukt så fort de blev gravida. Upplever du det också?

Började precis äta folsyra för en vecka sen och har läst om det så pass mycket att jag fått för mig att jag bör äta folsyra minst tre månader innan jag förhoppningsvis plussar.. Men det kanske bara är hysteri. Någon mer som tar folsyra?

Jag tar också folsyra, har väl ätit det i ca 2 månader :)

Tipsar om samma som Kasovi, sluta med pillren nu och kör på kondom. Så önskar jag att jag hade gjort :)
  • FiiaN
    kaaatie skrev 2014-10-24 18:30:50 följande:

Jag måste berätta för någon... Jag har plussat! Det var en nidblödning och jag är i vecka 4. Såklart så är det i början och allt kan hända.. Men är så himla chockad och lycklig över vårt +

Lycka till allihop!

Åh grattis :D Vilken lycka! Hoppas allt går bra :D
  • FiiaN
    glaesir skrev 2014-10-25 08:43:29 följande:

Vad tror ni, ska ha ÄL idag men strecket är ju svagare än kontrollstrecket, när skulle ni chansa på att jag har ÄL?

Jag säger som Kasovi, testa ikväll igen. Jag fick typ sådär på dagen och sen på kvällen vid 21, så hade jag ett starkt streck :D
  • FiiaN
    glaesir skrev 2014-10-25 23:12:54 följande:
    Men vad äääär det här?! Provade testa ikväll men nu är det svagare än tidigare idag! Trodde ju det var Påväg uppåt! Det översta är från idag kl 09.30 och det undre från idag vid 21.00... Kan jag haft ÄL typ igår? Är inne på försök 2 och förra gången hade jag tydliga ÄL symptom såsom stickningar och sekret men verkligen inget sånt har det vart nu :(

Men va knäppt :/ Är inte alls bra på det där med äl-test, tyvärr.
  • FiiaN
    mavidyz skrev 2014-10-27 09:32:52 följande:

Äntligen händer det något!
    Ringde ju gyn för någon månad sen pga av att jag inte haft mens sen ungefär 
    juni/juli och ville kolla om det är något på tok. Då sa sköterskan jag pratade med att det enda de kunde göra var en fertilitetsutredning och att man måste göra den
    som ett par, men vi vill ju gärna lyckas på egen hand och jag ville gärna undersökas bara jag. Ringde nyss igen och tänkte låta bli att nämna att vi 
    försökte bli gravida ihop om att få annat svar, men de hade ju såklart allt på datorn så hon visste ju vad som sades förra gången ;) Men nu är jag iaf på väntelista för att kolla upp min uteblivna mens! :) Jag skulle få kallelse någon gång runt nyår trodde hon :) 

Åh hoppas ni får bra hjälp och ett svar på detta! Sen hoppas jag ni får en tid innan nyår. Kramar!
  • FiiaN

Åhh haft blödning i 8 dagar nu... Ena dagen är det mindre och andra mer :( Fick det 2 dagar innan äl och idag är det äl+6... Blir så ledsen. Men denna gång vet jag i alla fall när äl va, och vi prickade in den. Sen får vi se om det blev något av det. Har inga gravidsymtom, och tror inte jag kommer få heller. Känns så långt ifrån när man har dessa blödningar :( När börjar man få symtom i så fall? Känns som det skulle komma nu om det tagit sig?

Men blir inte för bitter om det inte tar sig, då får jag köra nästa gång istället :)

• FiiaN
    Syrran86 skrev 2014-10-27 16:31:32 följande:
    Man behöver inte alls få gravidsymtom. Jag fick tydliga symtom först någon vecka efter BIM. Vet flera som inte känt något förrän v 8 eller ännu senare!
    Då får jag fortsätta hålla tummarna, och hoppas att jag är en av dom som känner av det lite senare :D
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?