• pinglon

Fler som planerar barn 2015?

haylie13 skrev 2014-10-02 11:46:43 följande:

Ååh bara 2/10 idag! Har inte BIM fören den 10/10. Känns som en evighet!

Hur många i er närhet vet att ni försöker?

Några av våra vänner vet att vi försöker få en lillasyster eller lillebror. 
  • pinglon
    mavidyz skrev 2014-10-03 10:10:24 följande:

Man hoppas ju alltid att det tar sig på första försöket :) med tanke på hur ofta folk blir gravida av misstag.. De superfertila jävlarna.. xP

Med mitt första barn blev jag gravid bara så där, utan att jag ens planerade en graviditet. Helt ärligt hade jag inte ens en tanke på barn just då. Men jag hade heller aldrig använt något preventinmedel med hormoner då heller. Nu är vi på andra försöket efter hormoner i 3,5 år. Enligt min cykel har jag äl idag, spännande hoppas vi lyckas. :)
  • pinglon

Gårdagens ÄL test 

och här kommer dagens ÄL test, ser lovande ut eller vad säger ni tjejer? :)
  • pinglon

Äl förbi., bara att vänta och vänta. BIM 17/10. Suck denna eviga väntan! Ska försöka planera in så mycket program som möjligt för att få annat att tänka på!

• pinglon
    Syrran86 skrev 2014-10-12 09:28:42 följande:

Hur går det för alla som väntar på BIM? Uppdatera listan kanske?

BIM om 5 dagar! Har haft molvärk mer eller mindre i en veckas tid nu, igår kväll högg det till riktigt ordentligt. Hade grym molvärk genom nästan hela förra graviditeten. Men jag försöker att inte skapa för stora förhoppningar.
  • pinglon
    WeAreStrongerThanYou skrev 2014-10-12 11:25:03 följande:

Yes vi planerar in vårat sjunde barn 2015.

Tummen upp för det! :) i vilka åldrar är dina tidigare barn? 
  • pinglon
    Vw88 skrev 2014-10-14 11:41:04 följande:

Har en fråga till er som redan har barn eller som har plussat. Hur kändes det? Kände ni av att ni var gravida eller var det inte förrän när ni plussade som ni visste?

Jag kände inte att jag var gravid första gången, märkte bara att mensen var sen.
  • pinglon
    Vw88 skrev 2014-10-15 14:11:23 följande:

Någon som vet om det är "vanligt" med tjocka vita flytningar (ej grumliga) 4 dagar efter ÄL?

Vissa säger det ät vanligt och att man har det mellan äl och mens, medan andra säger att det inte är det och är ett graviditet tecken. Jag har själv sådana nu och har BIM på fredag. Men jag kan inte svara på om jag brukar ha det eftersom jag inte har tänkt på saken före nu. :)
  • pinglon

BIM idag (antagligen enligt mina uträkningar) och sträck (svaga men helt klart sträck) på 2 olika test. :D
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?