• anna89

Fler som planerar barn 2015?

Nattalind: är detta ditt första barn isåfall?

Jag ska inte testa alla nu blir bara ledsen och på väldigt dåligt humör. Själv har jag gjort så här nu att jag har tagit en bild på mig idag faktiskt med en tunika, om magen på den bilder blir större om 4 veckor ungefär så vet jag att jag är gravid och kommer att testa tröjan igen... Har du någon mail adress? Facebook?

• anna89

Jag skulle haft min mens för 8 dagar sedan då jag har slutat med mina piller men den har inte kommit ännu.... Är den som hatar att t test för är rädd med att det kommer ett nej... Så ska jag vänta tills november har gått tror jag... Vet inte ens vilken vecka jag är i nu men min lila app säger vecka 5 + 2 dagar...

• anna89

Men när man slutar med sina piller så går det ut direkt ur kroppen och när de är gjort så har man hos chans till att bli gravid - så här sa en barnmorska till mig

• anna89

Fiian: jag vet faktiskt inte om jag är gravid, fick en blödning den 27 september några dagar innan slutade jag med mina piller...

Igår sa min sambo att jag var lite tjockare!

Det ska bli intressant att se om det är någon skillnad på min mage nu och om 4 veckor...

Något som jag märkte igår kväll, vet inte vad stället heter på kvinnan men jag säger bikinilinjen, när jag ska massera så tar det emot lite...

• anna89

Nattalind: min kompis slutade med sina p-piller i juni förra året, det tog 6-7 veckor får henne innan hon gjorde sitt test och det visades vara positivt

• anna89

Kasovi: jag slutade med mina p-piller som heter gestrina förra månaden. Den 27 september fick jag en blödning. Och räknade med att jag skulle få en blödning nu också men har inte fått. BIM+8 är det nu.

Måndags för en vecka sedan testade jag och det visades vara negativt och sedan torsdagen samma vecka men också neg.

• anna89

Kasovi: ja, det kanske är så att jag inte är gravid o kommer att få mens om 45 dagar. Det har gått 31 dagar sedan jag hade min blödning nu...

• anna89

Hoppas att detta leder till något positivt tills den 18 november, men vill inte hoppas på för mycket nu.

• anna89

Bild fast åt andra håller... Ska man hoppas eller inte tills den 18 november?

• anna89

Hej!
    Har inte varit inne här på ett bra tag nu.

Igår söndag så började jag på min sista karta när det gäller mina p-piller. Efter denna karta så har vi bestämt oss för att försöka planera ett barn

Fast ska man ha sex varannan dag från sista tabletten för att kanske bli gravid?

När ska man börja äta tabletterna som heter "ACO kvinna" redan nu när jag är inne på sisa kartan eller ska börja först när jag har tagit sista tabletten på kartan?

Tacksam för svar!

• anna89

Så du menar att jag redan nu kan äta tabletterna som heter "ACO kvinna" - vitaminer och mineraler anpassade för kvinnor i nordiskt klimat. Bra även för dig som planerar graviditet även om jag ska käka mina p-piller i 28 dagar till?

• anna89
    knaappeen skrev 2015-09-14 22:06:35 följande:
    Precis, du planerar ju en graviditet och vitaminer är bra oavsett, och folsyran som finns i dessa tabletter är jätteviktig inför en graviditet. Att börja tidigare fyller bara på ditt förråd m vitaminer och försäkrar att du har tillräckligt när du blir gravid. Efter graviditet är det ändå bra o fortsätta med dessa tabletter. De ger dig det dagliga behov av vitaminer man allmänt behöver.
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Okej jag har börjat att ta vitaminerna och vill så mycket få ett plus innan jul
    Men om det går, det vet jag inte!
    Vet inte heller om min sambo vill ha sex varannan dag i typ 2 1/2 månad bara för att se om detta kan gå, ett plus på Stickan hade ju inte varit fel att få i oktober-november eller december
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?