-
Tycker det är svårt att isf veta när man egentligen har/har haft äl. Är rätt säker på att jag inte har det nu iaf pga helt torr i trosan :P (d.v.s. inga äl-flytningar, eller flytningar öht).Lazmi skrev 2015-01-15 07:31:32 följande:Japp! Kan bero på fler saker.. men det tar tid för kroppen innan hormonet som påvisar stegring lämnar den och därför kan de ge utslag flera dagar. Man kan vara gravid, tagit gravtest? Jag har haft positivt i fyra dagar nu men man brukar ändå ha störst chans att bli gravid om man har sex dagarna innan ägglossning samt samma dag. Jag tror bara att hormonet finns kvar än så jag har slutat testa :)
-
Har aldrig upplevt "äggvita flytningar" vad jag minns iaf. Har tyvärr både långa och oregelbudna cyklar sedan jag slutade med p-piller i aug. Sedan jag slutade har det varit 40 - 41 - 50 dagars cyklar. I dag uppe i 34 dagar..Lazmi skrev 2015-01-15 09:30:20 följande:Det kan man inte veta med 100 % :) men första positiva ägglossnings testet och sen två dagar framåt brukar jag köra :) finns risk att man missar annars, att man har sex för sent liksom . Flytningarna är också ett sätt att veta, är du torr och brukar ha flytningar vid ägglossning är du förmodligen inte fertil. Vet inte hur lång cykel du har så
-
Kommer nog få göra om även denna cykel blir så lång.Dakine skrev 2015-01-15 16:00:33 följande:Kollat dig med ultraljud. Det är ju inte "normalt" att ha så långa cykler...
-
För att räkna ut din cykel ska du börja räkna från senaste mensens första dag. Ex: Min senaste mens första dag var 13 dec, så jag är nu inne i dag 35.Joozzaan skrev 2015-01-15 23:39:27 följande:
Har tänkt lite. Jag har ju tänkt att jag har en cykel på 28 dagar men det är ju pga ppillrena. Kommer inte ihåg hur det var innan men tror det kan ha varit så att jag faktiskt fick mens ungefär samma datum varje månad vilket betyder att jag har ca 30 - 32 dagar. Räknade dagarna mellan sista piller mensen och den i dec och det var faktiskt 32 dagar... kan det va så att jag faktiskt har bim lite senare än vad jag räknat med och att jag inte är +5 utan typ runt själva bim?
-
Fick precis min mens. Några dagar innan BIM :(
-
BIM JAN
Flutterdash, 27 år, Gävleborg, 3:e försöket, BIM 26/1
Lazmi, 25 år, Södermanland, 3:e försöket, 27/1
ticcer, 20 år, Skåne, 1:a försöket, BIM 29/1
Browniegirl81, 33 år, Västra Götaland, 6:e försöket, BIM 30/1
BIM FEB
jessis987, 3:e försöket, BIM 5/2
Joozzaan, 22 år, Östergötland, 3:e försöket, BIM 19/2
WhiteRose, 26 år, ej Sverige, 3:e försöket, BIM 28/2
BIM OKÄNT
FiiaN, 23 år, Värmland, 6:e försöket, BIM oklartPLUSSAT
NattaLind, 26 år, Östergötland, gravid från 1/12
Dahlia, 33 år, Skåne, gravid från 30/11
mavidyz, 24 år, Dalarna, gravid från 28/11
pinglon, 27 år, Finland, 2:a barnet, gravid från 19/09 -
Gud vad kul! Stort grattis till er :)Lazmi skrev 2015-01-23 09:08:26 följande:!!!!
-
Min mens tog slut för tre dagar sen, så nu är det mys som gäller minst var tredje dag - den roligaste delen av månaden :P Har så höga förhoppningar denna gången, kanske är det för att vi går över i "försökt i mer än ett halvår" gruppen, om det inte tar sig den här månaden. Men känner också att jag borde sluta stressa upp mig över det - inte helt lätt dock..Joozzaan skrev 2015-01-27 02:22:06 följande:
Det ju sjukt hur tråkigt det är att vänta hela tiden... mensen tog slut för några dagar sedan och jag är redan otålig haha. Tror det är för min ena kompis ska få barn om ca en månad så går och är avis på hennes fina mage och är lite extra baby-tokig just nu. Vill så gärna plussa den här gången :) funderar på att använda ÄL-test denna månad just eftersom det har varit lite ojämn mellanrum på BIM de senaste månaderna så litar inte på mobilappen ;)
Hur går det för er andra? Så kul att kika in och se hur det går för er!
-
Hur lång är din cykel annars? Lycka till :)Dakine skrev 2015-02-09 14:37:05 följande:
Idag var jag på VUL och de kunde se en äggblåsa på 17 mm. CD 11. Nu är det bara vänta och se och hoppas att ägglossningen som sker är bra och att det blir en bebis på första pergo kuren! :D
-
Vi har också försökt sedan augusti. Börjar bli mer och mer jobbigt för varje månad som går. Stort grattis till er iaf :)Vw88 skrev 2015-02-11 10:47:34 följande:Er chans kommer snart också! Vi har som sagt försökt i 6 månader nu och har samma situaton som dig med att folk i närheten blir gravida med första eller andra barnet.
Men när det väl er er tur så är det underbart! -
Ja, det är vårt första barn vi väntar på :)Vw88 skrev 2015-02-11 11:33:30 följande:Tack så mycket! Förstår hur jobbigt det är. Ert första också?
-
Den verkar ju rätt regelbunden om du redan haft mens 2 ggr :) Får också akut sötsug ibland, slutade dock med p-piller i augusti.evve88 skrev 2015-02-19 14:03:39 följande:
Hej!
Hoppas det är ok att jag hoppar in jag med :) Vi slutade med p-piller i januari i år och har sedan dess haft mens två gånger. Vet inte om den är regelbunden än då jag ätit p-piller i sju år och innan dess hade väldigt oregelbunden..
Har BIM 2/3 enligt beräkningarna efter de senaste två mensperioderna.
Dock har jag senaste dagarna haft liksom värk i äggstockarna. (sådär så man riktigt känner att det är just dom det värker i och inte magen) ökad hunger och sötsug. (kan ju bero på att jag slutat med p.piller ingen aning!) Kisset är väldigt gult och får liksom gult på pappret när jag torkar mig. Nu när jag åt lunch på jobbet kände jag efter att jag druckit vatten att det smakade så sjukt konstigt i munnen. Kan inte beskriva känslan men var tvungen att springa och ta en chokladbit för att få bort smaken. Aldrig känt så innan.
Däremot har jag inte ont i brösten eller några sådana symptom!
Någon som känt så efter att man slutat med P-piller? Hur som är jag gärna med och följer och hoppas såklart med på ett plus :) Lycka till alla!
-
Enl. min app har jag BIM 28/2. Har dock haft oregelbunden mens sedan jag slutade med p-piller, den har gått från 40 --> 41 --> 50 --> 38 dagar. Idag är jag på dag 31 i denna cykel. Har dock fått neg. på äl test när appen menade att jag skulle ha äl, så tror äl hoppade över denna månaden :/evve88 skrev 2015-02-19 14:27:29 följande:Haha, Sant. Jag har väl kanske liksom förväntat mig att den ska vara oregelbunden eftersom den alltid varit det tidigare..
Hur går det för dig? Har inte haft tid att läsa igenom hela tråden..
När har du BIM?
Annars försöker vi ha sex ca. var tredje dag, för att kunna pricka in äl. -
Har ju kört oskyddat sedan augusti, men vet inte hur många försök jag kan räkna till "aktiva" försök då det varit svårt att veta när/om jag har äl.evve88 skrev 2015-02-19 14:44:21 följande:
Okej.. Svårt det där och jobbigt när det hoppar över :(
Har ni försökt länge? -
Och vi går snart in i försök 8 :(FlutterDash skrev 2015-02-23 10:55:44 följande:
Vi går in på försök fem nu, utan resultat. :(
-
Undrar vad som egentligen räknas som "aktiva försök".. När man har oregelbunden mens som jag, är det ju ingen mening med att försöka hålla koll på äl. Och jag har t.o.m hört att man inte ens har äl om cykeln är över 35 dagar (min har varit mellan 38-50 dagar sedan jag slutade med p-piller).
Vi har kört oskyddat sedan augusti, men vet inte om det räknas som snart 8 månader av "aktiva försök".
-
Åt i cirka 4 år, slutade för ca 8 månader sen (augusti).Vw88 skrev 2015-02-23 14:31:52 följande:
Oj, hur länge åt du P-piller samt hur längesedan var det du slutade med dem?
Jag åt p-piller i 13 år innan jag slutade i maj förr förra året. Nu i efterhand tror jag inte min ÄL hoppade igång förrän i somras/höstas förra året. Så kan nog ta en stund.. Men hade dock regelbunden mens hela tiden. -
Det är bara vad jag har läst.. Man får ju så mycket info från olika håll. Har också läst om kvinnor som t.ex ägglossar först på dag 30.Joozzaan skrev 2015-02-23 15:36:31 följande:Va?! Jag ligger ju på 36 dagar... har man inte ÄL då? :( då är det ju jäkligt dumt att gå och hoppas känner jag...
-
Roigt att höra att även vi med långa cyklar kan plussa :) Hur länge hade ni försökt innan ni plussade?mavidyz skrev 2015-02-24 10:10:38 följande:Tror inte det stämmer. Nu när jag plussade så skulle min cykel varit 56 dagar lång om fått mens :) var också extremt oregelbunden. Cykeln innan var ca 116 dagar..
-
Vet precis hur det känns. Mina cyklar (sedan jag slutade med p-piller) har varit 40 --> 41 --> 50 och senaste var 38 dagar. Dag 38 idag, och inga känningar på att mensen är på väg..Joozzaan skrev 2015-02-26 13:09:07 följande:
Jag blir snart galen. . Det måste ju va något fel på mig? Dag 40 i morgon och ingen mens eller plus i sikte. Fan. Alltså varför blir cykeln bara längre och längre? Fick från 28 till 32 till 36 och nu 40 dagar och mer lär det väl bli. Hur fasen ska man lyckas bli gravid om kroppen brer sig såhär?! Sååååå frustrerad.