• NattaLind

Fler som planerar barn 2015?

Syrran86 skrev 2014-11-17 10:04:51 följande:

Äsch nu kom mensen. Det var ju ganska väntat, man kan ju inte förlita sig på att ha sex 5 dagar innan äl, men är ändå lite besviken. Nåväl. Nästa månad!

NattaLind, kan tyvärr inte ge dig något råd om äl-stickorna. Men kanske har du inte helt regelbunden cykel än och ägglossningen kommer snart!

Man hoppas ju alltid! 

Nej jag har inte en aning om hur min cykel ser ut. Vet att den första var på 32 dagar och den andra kanske 29-30. Så min äl är ju något senare än "medel". Sen tog jag ju ut p-staven för 3 månader sen, så mensen kommer ju som den ska med ägglossningen vet jag inte. Så tänkte testa denna månad, men lite skumt att jag fick ett mycket synligt (men ej positivt) utslag för tre dagar sedan men nästan ingenting dom följande två. Man blir ju för snurrig av det här! :P

Men barnmorskan borde på något sätt kunna luska i om man är äl eller inte väl?
  • NattaLind

Fortfarande neg va? Men bör vara en höjning i morgon? :) Skulle haft beräknat ÄL i dagarna och detta är högsta utslaget jag fått hittills!

• NattaLind
    lillisa skrev 2014-11-18 17:06:54 följande:

Hej! Jag och min man planerar att skaffa barn under 2015. Det verkar som att alla har koll på sin ägglossning och planerar efter det. Själv har min mens varit oregelbunden sedan jag slutade men p-piller och har nollkoll på min ägglossning. Vi kör lite i blindo. Typ sex varannan dag. ????

Hur gör ni andra?

Vi körde i blindo första och andra försöket, nu tredje kör jag med stickor främst för att se så att jag verkligen har ägglossning och att den har kommit igång efter p-staven :)

Vi har kört varannan dag från den dagen att mensen slutar till att den börjar igen. Men som någon annan skrev, det kan bli rätt avtändande efter ett tag :P Dock försöker vi ligga i. Har jag positivt på äl-stickan idag så kommer vi ha sex 3 dagar i rad :)
  • NattaLind
    jessis1987 skrev 2014-11-19 09:30:07 följande:

hej!
    jag blev precis medlem här. jag och min fästman bestämde oss för ett par veckor sedan att vi skulle börja försöka. har införskaffat ett gäng ägglossningstest men är lite osäker på hur tidigt ja ska börja testa, har ganska oregelbunden mens. hur tidigt började ni andra?

Jag började testa på dag 10. En del börjar testa direkt men kände att det var lite onödigt. Jag har noll koll på min ÄL så jag började dag 10 :)
  • NattaLind
    En väldigt ouppdaterad lista sedan 5:e nov. Ni nya, skriv en kommentar på hur gamla nu är, vilket försökt ni är på, varifrån ni är (län) och ev BIM om ni vet så lägger jag in er :)

Ni gamla, uppdatera era BIM och skjut mig inte om jag råkade ta bort er :D

Jag har också rensat bland dom som plussat och kanske försvunnit från tråden. Vill ni bli ditlagda igen och hänger kvar i tråden, säg till!

BIM NOV

Glaesir, 23 år, 2:a försöket, BIM 8/11
    CaaRuu, 28 år, Östergötland, 1:a försöket, BIM 10/11
    Vw88, 25 år, 2:a försöket, BIM 15/11
    Lissing, 26 år, 2:a försöket, BIM 16/11
    Syrran 86, 28 år, Göteborg, 1:a försöket, BIM 17/11
    Lazmi, 25 år, Eskilstuna, 1:a försöket, BIM 18/11
    Tigerlilja86, Stockholm, 2:a försöket, BIM 28/11 
    FiiaN, 23 år, Värmland, 4:e försöket, BIM 29/11
    NattaLind, 25 år, Östergötland, 3:e försöket, BIM 30/11

BIM OKÄNT

BabyJia, 30 år, BIM okänt
    Mavidyz. 24 år, Dalarna, 2:a försöket, BIM okänt

reginaw, 26 år, Dalarna, BIM okänt

Saora, BIM okänt
    Pyret 85, BIM okänt
    ticcer, BIM okänt

Plus Plussat!
    Kasovi
    Sarah1990
  • NattaLind
    En väldigt ouppdaterad lista sedan 5:e nov. Ni nya, skriv en kommentar på hur gamla ni är, vilket försökt ni är på, varifrån ni är (län) och ev BIM om ni vet så lägger jag in er :)

Ni gamla, uppdatera era BIM och skjut mig inte om jag råkade ta bort er :D

Jag har också rensat bland dom som plussat och kanske försvunnit från tråden. Vill ni bli ditlagda igen och hänger kvar i tråden, säg till!

BIM NOV

Glaesir, 23 år, 2:a försöket, BIM 8/11
    CaaRuu, 28 år, Östergötland, 1:a försöket, BIM 10/11
    Vw88, 25 år, 2:a försöket, BIM 15/11
    Lissing, 26 år, 2:a försöket, BIM 16/11
    Syrran 86, 28 år, Göteborg, 1:a försöket, BIM 17/11
    Lazmi, 25 år, Eskilstuna, 1:a försöket, BIM 18/11
    Tigerlilja86, Stockholm, 2:a försöket, BIM 28/11 
    FiiaN, 23 år, Värmland, 4:e försöket, BIM 29/11
    NattaLind, 25 år, Östergötland, 3:e försöket, BIM 30/11

BIM OKÄNT

BabyJia, 30 år, BIM okänt
    Mavidyz. 24 år, Dalarna, 2:a försöket, BIM okänt

reginaw, 26 år, Dalarna, BIM okänt

Saora, BIM okänt
    Pyret 85, BIM okänt
    ticcer, BIM okänt

Plus Plussat!
    Kasovi
    Sarah1990
    pinglon
  • NattaLind

Fattar inte, min äl skulle varit i söndag (inga utslag på stickor då) och idag har jag haft småhugg i vänstra äggstocken.

Undrar hur det kan vara så sen äl?

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?