• mavidyz

Fler som planerar barn 2015?

kaaatie skrev 2014-10-24 18:30:50 följande:

Jag måste berätta för någon... Jag har plussat! Det var en nidblödning och jag är i vecka 4. Såklart så är det i början och allt kan hända.. Men är så himla chockad och lycklig över vårt +

Lycka till allihop!

Grattis :D
  • mavidyz

Äntligen händer det något!
    Ringde ju gyn för någon månad sen pga av att jag inte haft mens sen ungefär 
    juni/juli och ville kolla om det är något på tok. Då sa sköterskan jag pratade med att det enda de kunde göra var en fertilitetsutredning och att man måste göra den
    som ett par, men vi vill ju gärna lyckas på egen hand och jag ville gärna undersökas bara jag. Ringde nyss igen och tänkte låta bli att nämna att vi 
    försökte bli gravida ihop om att få annat svar, men de hade ju såklart allt på datorn så hon visste ju vad som sades förra gången ;) Men nu är jag iaf på väntelista för att kolla upp min uteblivna mens! :) Jag skulle få kallelse någon gång runt nyår trodde hon :) 

• mavidyz

Ja, hoppas på tid så snart som möjligt och att de hittar något de kan fixa så att vi slipper göra fertilitetsutredning :) Bara lyxen att få ÄL varje månad så man har lite fler chanser/ år :P

• mavidyz
    FiiaN skrev 2014-10-27 19:08:05 följande:
    Då får jag fortsätta hålla tummarna, och hoppas att jag är en av dom som känner av det lite senare :D
    Håller tummarna :D
  • mavidyz
    reginaw skrev 2014-10-27 23:39:43 följande:
    Ibland kan det ta lite tid när kroppen stället om sig. Kunde vara någon månad
    Ställer om sig från vad?
  • mavidyz
    reginaw skrev 2014-10-28 13:59:09 följande:
    Hormoner i piller osv så att kroppen kommer igång i det naturliga banorna
    Jag slutade med piller för ett år sedan. Fick mens 6 månader senare och har haft mens två gånger till efter det. Senast i juni/juli. Var väldigt oregelbunden redan innan jag började med olika piller/stavar, därför jag började
  • mavidyz
    Faer skrev 2014-10-29 07:55:55 följande:

phpUE4F2E03809.jpg

Nu fick jag även ett plus! Sitter fortfarande bara å stirrar på testet!! Känns overkligt..

Grattis :D
  • mavidyz

Och DÄR kom till sist min mens. Cykeldag 136. Ska nu testa rosenrot och hoppas på att jag får en kortare och vettigare cykel. Annars har jag väl ÄL i typ.. Slutet av feb eller nått..

• mavidyz
    Pyret 85 skrev 2014-11-01 00:27:51 följande:
    Åh vad jobbigt. Får du ingen hjälp av sjukvården?
    De har satt mig på kö för att titta på min mens!! Skulle få kallelse runt nyår :)
  • mavidyz
    FiiaN skrev 2014-11-01 09:02:03 följande:
    Skönt att den kom, men tråkigt att den är så knasig. Hoppas den ordnar upp sig och att ni prickar in äl :D
    Hoppas verkligen på det! Testar rosenrot nu och har köpt hem ett pack med ÄL-tester. Vore ju underbart att veta när BIM är och att den inte dröjer för länge ;)
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?