• Vw88

Fler som planerar barn 2015?

Var på VUL igår. Livmodern var tom så kroppen hade skött sig jätte bra, skönt det tycker jag!

Såg även en massa äggblåsor i ena äggstocken, det känns positivt :D

• Vw88

Kroppen funkar fin fint! ÄL på G :D en och en halv vecka efter missfall :D

Glad gubbe på clearblue ÄL test idag :D

• Vw88
    Dakine skrev 2015-02-28 22:03:08 följande:

Tyckte att gravtestet i torsdags visade svagt plus. Tog ett fredagen som jag också tyckte visade svagt, dock ännu svagare så nästintill osynligt. Digitala sa "inte gravid". Fick ljusrosa flytningar torsdag kväll & fredag övergick det till bruna flytningar. Idag är det typ ljus rött ibland och rosa ibland. Kommer bara på pappret, behöver inget trosskydd. Mensvärk till och från. Fortfarande ömma bröst. Men det är så konstigt! Jag brukar alltid ha riklig mens med mycket klumpar och få byta trosskydd hela tiden... så jag vet ingenting! Ska ta ett till test på tisdag får vi väl se.

Hur har det gått för dig?
  • Vw88
    Dakine skrev 2015-03-06 10:03:51 följande:
    Tror jag fick ett tidigt mf. Så nu blickar jag framåt! Har påbörjat min andra kur med pergo. 3 tabletter idag :)
    Samma som jag då :)
    Fick glad gubbe igen på mitt ÄL test idag och hos BM i onsdags kunde jag se äggblåsor :D
    Så ser frammåt :D
  • Vw88
    Dakine skrev 2015-03-06 12:21:26 följande:
    Ja!

Så härligt!! Går du på pergo nu också?

Jag borde få äl i mitten på nästa vecka :)
    Vet inte vad pergo är? :)
    Vad är det?
  • Vw88
    Lotten skrev 2015-03-06 13:40:18 följande:
    Om du fick positivt på äl testet nu, när beräknas ägget att släppa?

Hur ofta har ni samlag?

Beräknad äl inom några dagar här. Blir frustrerad att det aldrig tar sig!
    Hej Lotten.

Jag tror och som jag läser på Clear blue så beräknas ägget släppa inom 24-36h under tiden som man får glad gubbe.

Vi har samlag varje dag, och det funkade när jag blev gravid sist (dock MF).
    Jag tror det mer handlar om när på dygnet man har samlag, när man själv är som mest fertil. Svårt att veta det även med ÄL test tycker jag...
  • Vw88
    Dakine skrev 2015-03-06 13:44:49 följande:
    Pergotime, hormonstimulerande tabletter :)
    Haha ok :) Hade ingen aning om det :)
    Nej tar inte sådana.

Första gången jag blev gravid nyss och även då första MF så än så länge inga extra preparat förutom folsyra.
  • Vw88
    FiiaN skrev 2015-03-10 06:41:19 följande:
    Oj :) Får se om jag får några mer symtom, så får jag väl testa framöver. Dom är ömma idag också. Så 3e dagen :O
    Hoppas det är något :D
    För min egen del har jag ibland också fått ömma bröstvårtor vid ÄL :)
  • Vw88
    FiiaN skrev 2015-03-11 07:45:32 följande:
    Jag håller tummarna för att det är något :) Haft ömma bröstvårtor i 4 dagar nu.

Hade ETT äl-test kvar, så testade med det efter jobbet igår, och fick STARKT streck, fick inte ens så starkt när jag använde dom aktivt med testen. Har hört att vissa kan få positivt när man är gravida (vet att det inte är helt säkert). Så antingen hade jag väl äl igår eller så får man hoppas att jag är gravid och att det visade positivt av den anledningen. Dock fick jag inte till något mys igår... Men men inga sura miner för det :)
    Håller tummarna för dig/er!
  • Vw88

Om man kan räkna MF som en mens och sen fick jag glad gubbe på ÄL-test runt den 6:e mars så bör min BIM vara runt 20:e denn vecka.
    Hoppas det är så så man inte får oregelbundet pga MF.
    Vill så gärna att det ska ta sig igen!

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?