• knaappeen

Fler som planerar barn 2015?

Hoppar in här jag med. Blev gravid på 4-5 försöket i september som tyväer slutade i ett MA i november.

9/12 var jag på skrapning o nu börjar vi köra i gång igen. Tror jag hade ÄL för några dagar sedan så nu väntar jag.har inget direkt BIM men enligt appar o olika uträkningar ska det vara senast 5 januari.

Väntar vårt första barn 4/6 minbebis.com/blogg/knappen/
  • knaappeen

Rosa på pappret idag...drog ner nyårsstämningen lite...mens eller nidis.. Återstår att se, enligt utäkning från MA så BIM mellan 26/12 o6/1 så ör väl den där jävla mensen

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • knaappeen
    Decibel84 skrev 2015-01-03 00:33:49 följande:

Så kom mensen. .

Då är vi två om det Håller tummarna för oss nästa gång, se det positivt, nu får vi ligga i lite extra o det är väl aldrig tråkigt:-P
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • knaappeen
    mavidyz skrev 2015-01-08 22:02:46 följande:

Och angående plus innan BIM, för vissa kan det ju till och med ta några dagar efter BIM innan det visas plus! Sjukt jobbigt det måste vara :/

Jag plussafr på BIM +4-5 , fick negativt på BIM o efter det också. Drygt o hela tiden se neg på stickan o sen helt plötsligt när man gett upp hoppet så kmr det där strecket
  • knaappeen

Grattis!!!!!!

MalynCazzandra skrev 2015-02-22 10:03:09 följande:

Plusset lyste med sin närvaro!!! la testet på makens sängbord så att han såg det när han vaknade wiiee

• knaappeen
    haylie13 skrev 2015-03-08 07:24:14 följande:

Spökstreck, inbillning eller är det något där?

Ja ser ett garanterat streck längst till vänster!
  • knaappeen
    FiiaN skrev 2015-05-05 11:11:23 följande:

Tack fina du! :D Fattar det inte ännu! Bf 23 december, hahahaha! Men får se det som en fin julklapp, om den lilla nu stannar i magen :)

Vilket härligt plus!!! Grattis!!!!
  • knaappeen
    anna89 skrev 2015-09-14 10:41:33 följande:

Hej!

Har inte varit inne här på ett bra tag nu.

Igår söndag så började jag på min sista karta när det gäller mina p-piller. Efter denna karta så har vi bestämt oss för att försöka planera ett barn

Fast ska man ha sex varannan dag från sista tabletten för att kanske bli gravid?

När ska man börja äta tabletterna som heter "ACO kvinna" redan nu när jag är inne på sisa kartan eller ska börja först när jag har tagit sista tabletten på kartan?

Tacksam för svar!

Vad roligt att det snart är dags o försöka få bebis

Börja direkt med vitaminer, bra oavsett om ni planerar barn eller inte. Och alltis bättre at börja tidigare än senare.

Ha sex när ni känner för det, gör det inte till ett måste för då kmr ni tillslut tröttna. Tro mig, vi har försökt 1.5 år . men ja, minst varannan dag ger större chans att pricka ÄL. Nästa gång du får ,OM du hinner får mens så börja m ÄL tester så du ser hur ÄL ligger i din cykel. Sen kan du strunta i testerna o ha sex runt ÄL liksom. Haka inte upp dig på tester osv

Lycka till!
  • knaappeen
    anna89 skrev 2015-09-14 12:38:48 följande:

Så du menar att jag redan nu kan äta tabletterna som heter "ACO kvinna" - vitaminer och mineraler anpassade för kvinnor i nordiskt klimat. Bra även för dig som planerar graviditet även om jag ska käka mina p-piller i 28 dagar till?

Precis, du planerar ju en graviditet och vitaminer är bra oavsett, och folsyran som finns i dessa tabletter är jätteviktig inför en graviditet. Att börja tidigare fyller bara på ditt förråd m vitaminer och försäkrar att du har tillräckligt när du blir gravid. Efter graviditet är det ändå bra o fortsätta med dessa tabletter. De ger dig det dagliga behov av vitaminer man allmänt behöver.
Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?