Inlägg från: FlutterDash |Visa alla inlägg
  • FlutterDash

Fler som planerar barn 2015?

Vi siktar också på en bebis 2015! Vi ska börja försöka aktivt vid årsskiftet, men blir det innan så blir det så att säga. Jag använder inga P-medel och har inte gjort på ganska länge. Jag tror att "allt" funkar som det ska, har en cykel på 25 dagar som en jäkla klocka. Cool 

Jag vill ge min kropp bästa möjliga förutsättningar, så jag har skurit ned på kaffet. Men jag undrar över NSAID.. Det rekommenderas ju att en inte ska äta det om en försöker bli gravid. Om jag tar naproxen vid mensvärk, kommer det försämra mina chanser då? Det innehåller något som kan störa ägglossning som jag förstått? Får kanske klara mig på alvedon.. Hur tänker ni andra? 

• FlutterDash
    Lissing skrev 2014-11-11 12:41:55 följande:
    Måste bara uppdatera...
    3/11 - ÄL.
    6/11 - Väldigt liten brun/rosa flytning på kvällen.
    7/11 - Likadan flytning som gårdagen, fast tidigare på dagen.
    9/11 - Molvärk och illamående från och till under dagen.
    11/11 - Svagt plus på graviditetsstickan med morgonurin! 

Känns för bra för att vara sant... För snabbt. 
    Men jag väntar tills jag får "Gravid" digitalt 
    innan jag riktigt tror på det där svaga strecket!

Glad
    Jippie, grattis! :D Hur många gånger har ni försökt? 
  • FlutterDash

Sambon har sagt tidigare att han ville vänta till efter årsskiftet, men nu kände vi denna cykel: what the heck, vi kör! :D Jag borde ha ägglossning i helgen så vi kör lite hederligt varannansdags-ligg så får vi se hur det går. ^^ 

Hur gör ni andra, testar ni med ÄL-stickor?

Här har ni då FlutterDash, 27 år, första försöket. BIM 5/12

• FlutterDash

KAN man ens känna något fem dagar efter ägglossning eller är det jag som är knäpp? ^^

Känner en stickande känsla i nedre delen av magen.. inget jag alls känner igen. Lite molande som svag menstvärk också

• FlutterDash
    Uppdaterade listan med mig själv. 

BIM NOV

Tigerlilja86, Stockholm, 2:a försöket, BIM 28/11 
    Dalhia, 32 år,2:a försöket, BIM 28/11
    FiiaN, 23 år, Värmland, 4:e försöket, BIM 29/11
    NattaLind, 25 år, Östergötland, 3:e försöket, BIM 30/11

BIM DEC

Flutterdash, 27 år, gävleborg, 1:a försöker BIM 5/12
    Syrran 86, 28 år, Göteborg, 2:a försöket, BIM 18/12
    BabyJia, 30 år, 28/12

BIM OKÄNT

Mavidyz. 24 år, Dalarna, 2:a försöket, BIM okänt

reginaw, 26 år, Dalarna, BIM okänt

Saora, BIM okänt
    Pyret 85, BIM okänt
    ticcer, BIM okänt
    Jessis1987, 27 år, södemlanland, BIM okänt
    Glaesir, 23 år, 2:a försöket
    CaaRuu, 28 år, Östergötland, 1:a försöket
    Vw88, 25 år, 2:a försöket
    Lissing, 26 år, 2:a försöket, 

Lazmi, 25 år, Eskilstuna, 1:a försöket

Plus Plussat!
    Kasovi
    Sarah1990
    pinglon
  • FlutterDash

Börjar bli rätt övertygad om att något är fel på något sätt, har haft verkligen kraftig mensvärk i flera dagar, värre än jag brukar ha. Det liksom svider och drar och värker och krampar i livmodertrakten. BIM är 5/12. Kan man känna av ett typ utomkveds såhär tidigt? Eller kan jag ha fått nån infektion eller något?

Borde jag uppsöka läkare? Har inte testat med någon gravtest för det är väl för tidigt.

• FlutterDash
    Melissa9201 skrev 2014-12-01 11:44:55 följande:
    hur går det? Hört nåt/testat?
    Testat negativt, har inte ont längre det pågick i tre dagar cirka. Kanske var nått knas.. Har ju BIM nu på fredag, tänkte ta ett nytt test då och är det ännu negativt får vi köra vidare. 

tack för omtanken! :) 
  • FlutterDash
    Dalhia skrev 2014-12-26 17:00:03 följande:

Ja, det är det verkligen Knappisen. Själv tog jag detta i morse, har fått för mig att det är ett svagt streck men vågar inte tro på det. Är på bim -2. Fick inte till en riktigt bra bild tyvärr. Men ni får avgöra.

Jag ser också ett streck, om än väldigt svagt! Vänta några dagar och ta ett nytt. :D 
  • FlutterDash
    Joozzaan skrev 2014-12-26 22:52:07 följande:

Dalhia: Hoppas hoppas!!! :)

Själv håller jag på att bli galen av all denna väntan :|

Jag med! Vi är bara inne på vårt andra försök, men jag vill så himla gärna! Har BIM 29/12 men har tagit ett test julafton och ett idag. Tvärnegativt. Blir ju ledsen. :( Tror inte det tagit denna gången så väntar på mens. Men, jag hoppas ju. Vill så gärna bli gravid! 
  • FlutterDash

Man hoppas så mycket att kroppen liksom spelar en spratt. Jag är säker på att mensen kommer snart, haft mensvärk nu lördag-söndag-måndag, ingen mens. Gravtest var neg igår på BIM. Såklart, jag känner att mens är påväg. Varje gång jag går på toaletten tror jag det ska bli rött på pappret men nej då.

• FlutterDash

Här kom mensen idag, väntat men tråkigt. Hade ju en liiiten förhoppning om att vara typ låghormonare och därför få negativt test trots BIM+3 ^^

Nåväl, då kör vi igen då!

• FlutterDash
    BIM JAN

Joozzaan, 22 år, Östergötland, 2:a försöket, BIM 11/1
    WhiteRose, 26 år, ej Sverige, 2:a försöket, BIM 25/1
    Flutterdash, 27 år, gävleborg, 3 försöket, BIM 26/1
    Lazmi, 25 år, Södermanland, 3:e försöket, 27/1
    ticcer, 20 år, Skåne, 1:a försöket, BIM 27/1
    Browniegirl81, 33 år, Västra Götaland, 6:e försöket, BIM 30/1

BIM OKÄNT
    FiiaN, 23 år, Värmland, 6:e försöket, BIM oklart

Plus PLUSSAT Plus
    NattaLind, 26 år, Östergötland, gravid från 1/12
    Dahlia, 33 år, Skåne, gravid från 30/11
    mavidyz, 24 år, Dalarna, gravid från 28/11
    pinglon, 27 år, Finland, 2:a barnet, gravid från 17/10
  • FlutterDash

Åhhh, rysningar! GRATTIS!!!

Själv har jag typ ont i livmodertrakten när kag hostar. Känns jätteknäppt. Tror inte jag är gravid men hoppas ju. Är på BIM -4

• FlutterDash
    Lazmi skrev 2015-01-23 11:21:42 följande:

Den 14 hade jag äl :) Tack så mycket!

Vad kul, jag hade också ÄL den 14:e ^^ Har inte testat än, tänkte testa på måndag eller tisdag.
  • FlutterDash

Läste att 50% av alla som aktivt försöker bli gravida lyckas på 3 månader. Att 80% lyckas inom 6 månader och att 90% av kvinnorna är gravida efter ett års försök. 

Är lite ledsamt att inte få tillhöra de 50% som blir gravida inom 3 månader. Rynkar på näsan

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?