• fruannie

Fler som planerar barn 2015?

Får jag hoppa in??

Är på bim+3 och fick idag vad jag trodde var mens, bröt ihop lite och tyckte att kroppen var grym som lurar mig så o låter mig bli sen tre dagar. Plugga igen med tampong och försökte peppa upp inför nästa omgång. När jag skulle byta tampong 4 timmar senare är tampongen torr en liten slajmigblodstrimma på toppen bara. Nu ännu 5 timmar senare har de enbart kommit klara flytningar.

Blir galen, ska jag behöva få upp förhoppningarna igen för att sedan bli nedslagen ännu en gång??

Ska tillägga att jag testade negativt på bim och inte testat sen dess. Lycka till till alla!!!!!

• fruannie
    Lotten skrev 2014-09-07 00:56:21 följande:
    Håller tummarna :)
    Tack så jätte mycket!!!
  • fruannie
    FiiaN skrev 2014-09-07 08:34:49 följande:
    Välkommen hit!

Hmm va knäppt! Läste dock på en annan tråd där en tjej varit med om samma sak. Sen hade hon en dotter sedan tidigare, och där hade det varit likadant när hon blev gravid med henne. Så tappa inte hoppet :D Heja heja!
    Jag tror att mensen kommer igång nu. Var blod igen på pappret när jag gick på toa. Fy så elakt av kroppen att hålla på så här. Räcker de inte att få mens beskedet en gång per månad. :(
  • fruannie
    FiiaN skrev 2014-09-07 14:49:15 följande:
    Såg nu att jag också fått mensen, antar jag... Det va ljusrosa i alla fall :( BIM+1.
    Usch!! Jobbigt!! Bara o bryta ihop o komma igen. Frågan är ju hur man bör räkna nästa cykel den här vart ju 31 dagar nu för mensen kom 4 dagar sen. Men tror äl ändå kommer va om 2 veckor. P-trackern appen jag har vill räkna så att jag nu har ägglossningen dag 16 istället för 14. Blir nog kanske ältest ändå.
  • fruannie
    FiiaN skrev 2014-09-07 18:20:40 följande:
    Ja sjukt tråkigt! Tror jag fått UVI också :(

Hmm jag har ingen aning :P Jag ska testa med äl-stickor för första ggn, beställde förut :) Så får se när det kommer.
    Fy som de inte räckte med mens liksom. Jag hade jätte problem ned uvi hela tiden fram till jag blev gravid med sonen sen var de som bortblåst, har haft det en gång på 4 år tror jag. Så hoppas på plus nästa gång för dig så kanske du slipper uvin sen ;)
  • fruannie
    Sarah1990 skrev 2014-09-08 11:03:12 följande:

FiiaN - har också haft väldigt många UVI under åren och mitt tips till dig är att se över din kost! :)
    Jag har dragit ner mycket på gluten och socker och och dricker MYCKET vatten får inte alls många längre, var säkert ett halvår sist!
    Tidigare brukade jag få vid varje ny sexpartner och nu "den senaste tiden" (läs med min fästman) då vi haft sex eller vid samband med blödning eller liknande.

Vet ju inte hur din kost ser ut nu självklart men jag är helt övertygad om att det var min omställning som bidrog för mig :) Kan väl även tillägga att jag aldrig tvättar mig med vanlig tvål längre heller, något jag också tror ställde till det lite tidigare..

Det där med kosten slår jag med ett slag för:) Hade jag en sån där kväll när man både drack läsk och åt godis slog de nästan aldrig fel så hade man känningar dagen efter.

Ny partner med förstås vart de ju nästan alltid känning av. Men de antar jag ingen av oss här som planerar barn har ;)
  • fruannie
    FiiaN skrev 2014-09-10 08:26:25 följande:

Alltså va taskig kroppen är! Haft molvärkar i en vecka, BIM+5 och inget rött så långt ögat når, har fått bristningar på brösten och negativt test igår :( Ska lingonveckan komma så kan den väl komma nu så man kan börja om...

Så där hade jag med förra veckan ju, kroppen spela mig alla möjliga spratt ned Molvärk illamående och trötthet,testade negativt och sen på bim + 5 kom mensen.

Det är så sjuukt frustrerande och elakt av kroppen att hålla på så där. Kan man inte bara få det svart på vitt ska de hålla på att jävlas för. Hoppas det betyder ett plus för din skull för man hinner få alla förhoppningar som finns och känslan som kom när mensen väl kom var en sån tomhet. Man kan få psykbryt för mindre.
  • fruannie

Hur länge man har varit tillsammans har inte så stor betydelse skulle jag vilja säga. Så länge man känner att man kan sammarbeta diskutera o leva med varandras brister, för när ett barn kommer till världen får man verkligen börja sammarbeta och har man problem sen innan så löser inte ett kärleksbarn dem.

Jag och min man hade varit tillsammans i 3 månader när jag blev gravid trots p-piller. Vilket vände våra liv upponer totalt. Ingen av oss var redo för de, han var 21 o jag 23. Jag har väldigt mycket problematik i min familj med barnlöshet så när detta hände kunde jag bara inte förmå mig att ta bort de. Vilket han förstod, så vi fick göra de bästa av situationen och verkligen ge det ett helhjärtat försök. Idag 4 år senare står vi här gifta med hus och planerar syskon och är kärare än nånsin. Vi gifte oss i juni. Men Vi hade verkligen tur att vi funkade ihop för då kände vi inte varann så egentligen var de ett lotteri men magkänslan sa mig att den här killen är bra det här kommer nog funka så vi måste försöka och titt så bra de vart. :)

• fruannie
    pinglon skrev 2014-09-12 07:09:41 följande:
    Magkänslan är nog oftast att lita på, man bara vet när det är rätt. :) Vi hade heller inte varit tillsammans mer än 2-3 månader när jag blev gravid. Men det kändes helt rätt och är fortfarande rätt. Nu hoppas vi på syskon åt vår tjej som är född nov 2010. Hur gammal är ert första barn? 
    Vi har en son som föddes aug -11, blir tredje försöket till syskon nu. Tog ut hormonspiralen 15 juni en vecka efter bröllopet och trodde nog att jag skulle varit gravid nu, men kanske är bra att komma ner på jorden lite det kan ju inte alltid vara så enkelt som ett p-piller barn.
  • fruannie

Jag har plussat, var med i gruppens tidiga skede så är ej med på nån lista tror jag. Men plussade på bim+3 och det var 3:e försöket :D

Svar på tråden Fler som planerar barn 2015?