Hur långt kan man ha mellan barnen innan det blir för långt?
Vi har två barn med två år emellan. Sedan över ett år tillbaka försöker vi få till en trea men det går hur trögt som helst, enormt frustrerande. Vi ville ha minst tre år mellan tvåan och trean för att inte få dem för tätt och därmed inte orka med men vi vill inte heller få för långt emellan för att barnen ska få växa upp tillsammans, så vi hoppades ju runt 3,5 år emellan. Jag ser ju fördelarna med att det blir lättare att orka med en bebis ju längre avstånd det blir men vi blir äldre och äldre också och maken är över 40 år och känner sig redan gammal.
Nu har ju inte kroppen samarbetat som jag hoppats och det blir betydligt längre avstånd. Skulle jag bli gravid nästa månad blir det 4,5 år mellan barnen.
Hur långt kan man ha mellan barnen och att de ändå känner att de växer upp tillsammans, har glädje av varandra under uppväxten, tycker det är kul med småsyskon osv?
Jag själv har flera syskon där den som är äldst är sex år äldre än mig och jag har alltid känt att vi inte växt upp tillsammans och inte delat så mycket, även om vi har en bra relation. Så bra relation som vuxna kan man ju ha trots jättestor åldersskillnad (vet flera med 8-15 års åldersskillnad som har jättebra relation som vuxna men som ju inte växte upp tillsammans).
Hur känner andra kring åldersskillnad?