Millass skrev 2014-08-24 20:44:36 följande:
Fast nu tänker jag som har testat detta och bara har bra att säga om metoden.... ATT alla barn är olika! Det passar inte alla!
Flera av er verkar ju tycka att jag är helt dum i huvudet som testat, men jag håller inte med! Den här metoden passade oss och det passade även vår son i och med att han sover kanonbra och har gjort sedan dess. Han är alltid väldigt trygg och trivs i både spjälsäng när han ska sova och under dagarna när han är vaken!
Jag älskar mitt barn mer än allt i hela världen, och skulle göra allt för han!
Kan bara säga tack för alla "fina" ord ni säger om oss som testat detta och ett stort tack detsamma till er som kritiserar folk ni inte känner!
Tack för mej............
Det finns mycket som fungerar om man endast ser till önskat resultat (barnet sover, lyder osv) men för den skull inte är bra om man ser längre. Jag vågar lova dig att det inte finns ett barn som mår bra i processen, som skulle välja att bli ignorerat framför att bli tröstad och sedd. Som ser något positivt med att få sina behov ignorerade. Det finns nog inte en människa som skulle se något fint i det, spädbarn utan tidsperspektiv och förståelse för att det faktiskt kommer bli uppmärksammat längre fram är sannolikt den grupp som lider mest av sådan behandling.
Jag tror inte någonstans att du är dum i huvudet, bara okunnig eller desperat. Barnet ger upp och tystnar därför när det inte får gehör, förhoppningsvis lider det bara skada där och då och inte längre fram.