• Jennn

Har någon fått samma som jag?

Hej.

Jag är 24 och har varit gravid 3 gånger under tiden på 2 år. Jag har fått missfall alla 3 gångerna i vecka 10. Att bli gravid var inte svårt, det blev jag på en gång, men att behålla gick inte. 

Jag har gått utredning och dom hittar inget fel på mig eller min sambo,men...
    Alla pratar om att man kan ha för "kall livmoder" eller ha för tjockt blod för barnet så att den inte får syre. Vissa har sagt att dom fått medicin när dom är gravid för att hjälpa till att "behålla" barnet i magen. Läkare har inte sagt något till mig om det, har dom det till er eller har ni tagit något som hjälpt eran graviditet?

Förvirrad tjej!

• Svar på tråden Har någon fått samma som jag?
  • Jennn
    isabellab skrev 2014-08-23 10:25:54 följande:

Jag har haft samma problem och denna graviditet började jag blöda ganska direkt, min läkare satte mig då omgående på Crinone gel. Som han förklarade det så stöttar den graviditeten och får kroppen att förstå att den inte ska ha mens.

Är i vecka 26 nu :)

Aha! Det ska jag säga till nästa gång jag blir gravid, att jag vill ha det:) För det kanske är mitt problem, att jag får mens och att kroppen inte fattar!
    Tack:)
  • Jennn
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-08-23 10:30:22 följande:

Man kan behöva blodförtunnande tex fragmin som man tar med spruta i magen

Okej, tar man det bara dom riskfyllda veckorna då? Eller hela tiden...
  • Jennn
    Jag är bara jag skrev 2014-08-23 18:06:04 följande:

Extra progesteron skadar aldrig och är värt att testa. Utöver det finns det flera mediciner man kan prova och som många lyckats med: Levaxin,Trombyl,Fragmin/Innohep/Clexane,Prednisolon,extra folsyra. Nåt borde läkaren kunnat skriva ut!

Okej, tack så mycket för olika förslag! Ska verkligen prata med en läkare:)
Svar på tråden Har någon fått samma som jag?