Inlägg från: Anonym (Har fått psykos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Har fått psykos)

Tycker du att Sverige borde legalisera cannabis?

zikzak skrev 2014-08-23 05:48:13 följande:

Jag personligen ser inget direkt fel med att legalisera det, dock är jag medveten om att man kan få psykos av det men det kan man faktiskt få av alkohol också. Mina argument varför det borde vara lagligt kommer här nedanför:

Till skillnad från alkohol gör inte marijuana att man blir aggressiv och våldsam.

Marijuana är inte särskilt beroendeframkallande alls, varken cannabis eller hasch, jag har rökt på extremt mycket, gjorde det i ett års tid nästan non-stop.

Langarna kan ha lagt precis vad fan som helst i gräset, det kan vara allt från råttskit till farliga kemikalier, om man köper i butik vet man iaf. vad man får.

Så, nu vill jag höra era åsikter!

Psykos är INTE att leka med och det gav för mig PSTD i flera år efter att jag rökte cannabis en gång. Det var fruktansvärt med panikångestattacker gång på gång i flera år efter händelsen.

CANNABIS SKA VARA FÖRBJUDET.

(Alkohol borde också förbjudas)
  • Anonym (Har fått psykos)
    Anonym (Har fått psykos) skrev 2017-04-09 20:22:21 följande:
    Psykos är INTE att leka med och det gav för mig PSTD i flera år efter att jag rökte cannabis en gång. Det var fruktansvärt med panikångestattacker gång på gång i flera år efter händelsen.

CANNABIS SKA VARA FÖRBJUDET.

(Alkohol borde också förbjudas)
    Ett tillägg dock, om det skulle vara legalt så borde det vara mycket information om riskerna med cannabis, och att vissa har känslighet för det vilket kan ge sådant som liknar psykoser.
Svar på tråden Tycker du att Sverige borde legalisera cannabis?