Inlägg från: Anonym (hahahahaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hahahahaha)

Tycker du att Sverige borde legalisera cannabis?

Någon idiot från ung vänster tyckte att canabis borde hamna på systembolaget, så vi får ner den olagliga försäljnigen och på det sättet göra det svårare för ungdomar att få tag på det. hahahahahagahahahahaHAHAHAHAHAHAHA!!!

• Anonym (hahahahaha)
    Anonym (hahahahaha) skrev 2014-08-23 19:59:18 följande:

Någon idiot från ung vänster tyckte att canabis borde hamna på systembolaget, så vi får ner den olagliga försäljnigen och på det sättet göra det svårare för ungdomar att få tag på det. hahahahahagahahahahaHAHAHAHAHAHAHA!!!

Cannabis på bolaget så det blir svårare för ungdomar att få tag i det HAHAHAHAHAHAHAHA
  • Anonym (hahahahaha)
    Anonym (hahahahaha) skrev 2014-08-23 20:01:37 följande:

Cannabis på bolaget så det blir svårare för ungdomar att få tag i det HAHAHAHAHAHAHAHA

Menar ni att det blir mindre langare om drogen hamnar på bolaget "JA" HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
  • Anonym (hahahahaha)
    Anonym (hahahahaha) skrev 2014-08-23 20:03:33 följande:

Menar ni att det blir mindre langare om drogen hamnar på bolaget "JA" HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Men kommer inte fler ungdomar testa på cannabis om det hamnar på bolaget och risken öka att 6-10åringar hittar cannabis hemma då "NEJ" HAHAHAHAHAHAHAHA
  • Anonym (hahahahaha)
    Anonym (nopps) skrev 2014-08-23 20:03:53 följande:

Ja, om man gör det hela rätt så blir det mycket svårt för tonåringar att få tag på diverse substanser.

Inte omöjligt men det kan vi inte åstadkomma.

Om vi har tex 100 000 som går på bolaget hur många av dom är potentiella langare då?
  • Anonym (hahahahaha)
    Anonym (hahahahaha) skrev 2014-08-23 20:11:34 följande:

Om vi har tex 100 000 som går på bolaget hur många av dom är potentiella langare då?

Då jag inte fick något svar så svarar jag själv! svaret är självklart 100 000 "potentiella langare"
  • Anonym (hahahahaha)

Om vi gör det olagligt med alkohol kommer vi få ner dödsstatestiken . vi kommer fortfarande ha problem med att folk dör pga alkoholen men dom kommer att vara färre. Inga droger bör vara lagliga då det bara skapar problem. det enda positiva är skatteintäkterna men det kompenserar inte föräldrar som förlorat barn pga olika berusningsmedel....

• Anonym (hahahahaha)
    Anonym (nopps) skrev 2014-08-27 18:43:53 följande:

Du har då kollat vad som hände när alkohol faktiskt var förbjuden?

Samma sak som nu bara det att aktörerna kom inte i kartelform från mexiko utan som mafia form al capone, förbud har aldrig fungerat, dags att inse fakta och införa en mer human politik, där man värderar människan och inte skev moralism.

Legalisering, dom som vill röka röker redan, tar man bort förbjuden frukt stämpel så lockar man inte ungdom längre, dom flesta är fortfarande propagandabittna och kommer inte prova på nått nytt.

Folk ska däremot inte komma till skada för vilken drog man än väljer.

Vi som samhället ska inte gödsla resurser på att skada folk.

Vi ska heller inte gödsla resurser på att göda internationella logor.

Det är kul att höra att du seriöst tror att det som hände i staterna på 30-40 talet är något som skulle inträffa i sverige på 2000 talet. och att du tror att det bara är dom lokala pundarna som redan brukar cannabis som skulle fortsätta att bruka det. Skulle inte barnen och ungdomarna bli sugna att testa något finns hemma?. då mamma/pappa köpt lite för att flumma till en fredag kväll
  • Anonym (hahahahaha)
    Anonym (nopps) skrev 2014-08-27 19:24:12 följande:

Du tror alltså fullt allvar att folk skulle sluta dricka när vi i mänsklig historia inte har haft ett narkotikafri samhälle?

Att det nte skulle bidra till kolossal smuggling och nätshoping? smuggling =kriminella ligor, det ligger miljarder där, dra egna slutsatser.

Amfetamin ska i och för sig tillsammans med alla andra droger också vara legal och tillgänglig till myndigt folk men hur fick dfu in pundare i en tråd som handlar strikt om cannabis?

Eller du tycker bara om att svänga med stigmatiserade glåop i brist på hållbara argument?

Om ungdom är sugen så går dom ut på gatan och köper, det är inget jag vill ha, har du läst mina sista fyra inlägg?

Annars så är du inne på konstigt spår, jag håller varken alkohol, rengöringsmedel, cannabis eller nämn valfri potentielt skadlig produgt tillgänglig för barn, är man så pas  oasnvarig att man gör så bör man nog se över sitt säkerhetstänk.

Anledningen till att jag använder ordet pundare är att jag bara känner till pundare som brukar cannabis . .. men varför släpper vi inte vapen fria tex inför 20års åldersgräns så kan du köpa dig en 22a då får vi ju bort vapenhandeln? Eller minskar den .. jag är tex en av dom som äger några illegala vapen då det är lika enkelt att få tag på som cannabis
  • Anonym (hahahahaha)
    Anonym (nopps) skrev 2014-08-27 19:43:46 följande:

Anledningen till att du använder ordet pundare är att du vill få lite gratispoäng med förnedring och avhumanisering av andra människor.

Patetiskt är vad det är där man stöter på det men det finns väl "folk" till allt.

Ja tack, jag vill kunna försvara mig själv och min familj, så som det är idag så får endast kriminella ligor få ha vapen, normalt folk får snällt ringa polisen och vänta några timmar innan hjälp kommer, inte så jag vill ha det.

Jag vill inte vara beroende av inkompetent samling av överbelastad styrka, jag vill kunna vara självständig men i detta land har vi lagar emot det.

Jag skulle även skjuta för skojs skull, nått i och för sig får i detta land om man orkar gå genom ljusår av byråkrati.

Så låt mig se om jag fattar det hela rätt, du bryter själv mot vapenlagen, anledning antagligen att du önskar dig ett vapen (i fredlig syfte kan man hoppas) men du använder det som nån form av "argument" mot mig?

det jag menar är att det skulle vara enklare att kunna sälja vapen och droger om det vore lagligt att köpa på affären.. nu är det bara en liten skara människor som säljer till barn ungdomar. blir det lagligt skulle den siffran öka otroligt mycket eller?
Svar på tråden Tycker du att Sverige borde legalisera cannabis?