Anonym (nopps) skrev 2014-08-27 19:24:12 följande:
Du tror alltså fullt allvar att folk skulle sluta dricka när vi i mänsklig historia inte har haft ett narkotikafri samhälle?
Att det nte skulle bidra till kolossal smuggling och nätshoping? smuggling =kriminella ligor, det ligger miljarder där, dra egna slutsatser.
Amfetamin ska i och för sig tillsammans med alla andra droger också vara legal och tillgänglig till myndigt folk men hur fick dfu in pundare i en tråd som handlar strikt om cannabis?
Eller du tycker bara om att svänga med stigmatiserade glåop i brist på hållbara argument?
Om ungdom är sugen så går dom ut på gatan och köper, det är inget jag vill ha, har du läst mina sista fyra inlägg?
Annars så är du inne på konstigt spår, jag håller varken alkohol, rengöringsmedel, cannabis eller nämn valfri potentielt skadlig produgt tillgänglig för barn, är man så pas oasnvarig att man gör så bör man nog se över sitt säkerhetstänk.
Anledningen till att jag använder ordet pundare är att jag bara känner till pundare som brukar cannabis . .. men varför släpper vi inte vapen fria tex inför 20års åldersgräns så kan du köpa dig en 22a då får vi ju bort vapenhandeln? Eller minskar den .. jag är tex en av dom som äger några illegala vapen då det är lika enkelt att få tag på som cannabis