Anonym (nopps) skrev 2014-08-25 16:10:38 följande:
Nej då, det handlar om fakta och forskning, cannabis är en lätt icke beroende framkallande drog med få biverkningar, det är inget man kan säga om alkohol som dödar tusentals i sverige årligen och skapar omkring 80% av våldet vi upplever i samhället.
Det tråkiga i det hela att folk som inte har tagit sig tid att kolla upp lite info innan dom uttalar sig tar allt som oftast till ad hominen i brist på nått vettigt att förmedla.
Vi har gigantiska problem med alkohol ja, därför måste vi komma åt problemen och i alla fall minska dom, en metod är att erbjuda folk icke dödligt inte speciellt skadlig inte beroende framkallande och framför allt inte aggressionsskapande drog, då cannabis som är alkoholens motsats.
Sen kan du läsa mina tidigare inlägg, för och nackdelar, det finns inga fördelar med att behålla cannabis illegal.
Här borde man tänka ppå vad som gynnar samhället mest och inte luta sig tillbaka på moralism eller historiska misstag.
Ni som är emot, vet ni _ens_ varför cannabis förbjöds en gång i tiden?
Eller ni intalar er att det måste ha varit en bra anledning för det är ööhh knark?
Fakta och forskning? Så fakta och forskning visar att narkotika är ofarlig och utan konsekvenser för samhället?
Jag är trött på alla dryga, flummiga haschare som kommer med sin kvasi.intellektualism för att till varje pris försvara sin älskade drog. Jag stör mig desto mer på haschpåverkade personer än alkoholpåverkade, just eftersom ni är så jävla tragiskt fast i er uppfattning att "hasch är ofarligt".
Har flera gamla kompisar som tänt snett och fått psykoser, då jag själv varit i missbruk, så jag vet vad jag snackar om. Samt att folk som rökt på länge blivit slöa i tanken, håglösa och apatiska. Du kanske borde ta del av lite forskning och fakta från CAN?