Inlägg från: DJÄVULENS HÖGRA HAND |Visa alla inlägg
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND

Tycker du att Sverige borde legalisera cannabis?

Är väl absolut inte några garantier för att det hamnar i en butik eller apotek. Läser du inte i media?

Hur många läkemedel når inte konsumenterna som är kopior från Asien? Hur många ton hästkött har inte sålts som nöt? Vad ger det för garantier menar du? Absolut noll om vi ska vara ärliga, så länge någon tjänar pengar på en vara så kommer du ha någon som försöker komma billigat undan och så ett sabotage slinker nog lika lätt igenom på hyllan som i fickan på gatan!!!

• DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Anonym (nopps) skrev 2014-08-23 20:02:37 följande:

Du skrattar åt din egen ignorans ja?

Dom allra flesta civiliserade människor önskar köpa sina produkter i en välupplyst lokal av bildad personal, dom flesta skulle nog välja det framför att gå till ahmed i gathörn för att skaffa sina produkter.

Givetvis tar legalisering bort marknaden från aktörer som sköter den idag, det är hela syftet

Det tror du va? Så du menar att en butik kan konkurrera med en svart försäljning där inte arbetsgivaravgifter moms anställdas löner butikskostnader behöver betalas? Jävla utopi ni målar upp, där allt är gott.
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Anonym (nopps) skrev 2014-08-23 20:16:36 följande:

Nej jag vet det, du tror dock att man skulle köpa sina produkter av girigt mänsklig avfall om man hade valet att gå in i en affär?

Det kostar öre att tillverka ex cannabis, skapar tusentals nya jobb i landet men ni tycker firtfarande  att folk ska skadas för vilken drog dom än väljer?

Det ni beskriver är inte utopi, det är ett kostsam fiasko som skördar männilskoliv, historier pekar tydligt på det

Ja då jag anser att det mest är mänskligtavfall som brukar så får nog dom stor kundkrets! Finns dock undantag som överallt annars...

Vad och hur menar du att dagens politik skördar offer? Jag skulle vilja se källa på ditt påstående?
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Anonym (nopps) skrev 2014-08-23 20:31:06 följande:

Härlig människosyn, säg mig, brukar du även gå¨runt och använda ord som blatte eller neger eller trivs du bara med att kränka "knarkare".

Folk då som bill gates, obama, och steve jobes som har all konsumerat det du vill demonisera.

Klart att kundkretsen är stor i dagens läge, folk brukar diverse droger dom tycker om och det inte finns alternativ, hur hade du tänkt att resultatet skulle vara annars?

Dagens förbud gör att vi har dubbeldödlighet bland missbrukare än mer liberala länder som satsar mer på humana åtgärder framför att moraliska förbud.

Vi har gängkrig på gatan, då dagens försäljare som slås om marknadsandelar.

Ser man till produktionsländer, ja där legaliserar man för att komma åt karteller och deras drivkraft, goggla på ex mexiko som är en av dom mest drabbade länder av våran förbud, där snackar vi om hundra tusentals döda sen regeringen satte in  militär för tt upprätthålla lagar som inte borde finnas.

Visst är det härligt! Dock har en missbrukare valt en väg att gå som sedermera jag som skattebetalare och försäkringstagare oftast får bekosta, en hudfärg väljer du inte och jag hjälper mer än gärna flyktingar så du inte snart skriver att jag skulle rösta på SD. Så nej i vardagligt bruk så använder jag inte mig av skällsord till personer som var i fråga dock så yppade en personlig men stark åsikt om missbrukare/brukare. En brukares bruk genererar inte mig ett skvatt och kommer aldrig att göra, tragiskt att dom tagit den vägen att gå men det är helt självvalt, dock så ställer man sig på rätt sida av lagen så tycker jag helt annat om dom, lika dom gör sig rena...fantastiskt va? Då växte plötsligt avskrapet till något helt annat i mina ögon, det du!

Men nu vill jag se på källan till dina påståenden. Tycker du svävar iväg.
Svar på tråden Tycker du att Sverige borde legalisera cannabis?