• Anonym

Har ni fått gravidstopp efter kejsarsnitt?

Anonym (ett till snitt?) skrev 2014-08-22 12:44:43 följande:
    Mmm kanske skall boka tid på sjukhuset med en läkare och prata om detta?
    låter som en bra ide

har själv fyra snitt i bagaget och blev avrådd från en till graviditet. dels för att det var så mycket ärrvävnad, dom hade svårt både att komma in och att sen sy ihop det. men även för att livmoderväggen var tunn.

det som kan hända är dels att livmodern spricker och då kan både du och barnet dö. det kan även vara att urinblåsan blir så pass skadad så du blir inkontinent. ju fler operationer desto större risk för att andra organ ska växa fast i ärren och det kan orsaka problem.

men det är aldrig en dum ide att be om en "second opinion"
  • Anonym
    Anonym (ett till snitt?) skrev 2014-08-22 12:51:50 följande:

Bedövningen släppte ju också vid kejsarsnittet och jag skrek rakt ut och de fick ringa efter narkosläkaren (som var och vandrade någon annan stans, skall de inte vara i rummet hela tiden?), så den narkosläkaren kommer och frågar mig mitt i all smärta "vill du att vi skall söva dig eller vill du ha lokalbedövning?".
    Ska JAG avgöra det, tänkte jag.
    Men jag sa lokalbedövning.

När de flyttade runt och grejade sig i magen fick jag sådan smärta runt hjärtat, så jag skrek. men hjärtat var normalt enligt ekg:et. förlorade 2 liter blod för att de råkade skära i en muskel och efteråt fick jag infektion i livmodern pga allt och JAG får betala medicinen!! Det är ju deras fel

Sen kommer den här läkaren och säger "ja tänk på den här situationen du upplevde nästa gång du ens tänker tanken på fler barn".

Ok...så det är MITT fel att bedövningen släppte och att jag förlorade blod pga att de skar fel och att det är MITT fel att jag fick infektion?

Den där läkaren sa mycket som jag drog öronen åt andra håll. Hon drog upp sterilsering och sa att jag tyvärr inte kan göra det. har jag ens frågat?? NEJ!

Vid mina 3 andra barn så var det ett underbart läkarteam på plats och jag VET att snitt nr 3 var komplikationsfri för jag har journalen hemma! Men denna nya läkare påstod att det var ett svårt kejsarsnitt och att det var svårigheter att få ut barnet.

Hon har skrämt upp mig och jag vill träffa en annan läkare som kan ge mig ett svar på HUR framtiden och ev framtid graviditet kan gå till för mig.

låter konstigt, vid mina fyra snitt har narkosläkaren varit i rummet :-O
Svar på tråden Har ni fått gravidstopp efter kejsarsnitt?