Inlägg från: Conamore |Visa alla inlägg
  • Conamore

Hjälp att välja syskonvagn?

Hej!
    Jag har en dotter på snart tre år och väntar tillökning i december/januari.
    Vi har två barnvagnar sedan tidigare, en Emmaljunga Nitro och en Brio Smile.
    Jag vill ha en lösning där äldsta dottern skulle kunna ha möjlighet att sitta i vagnen samtidigt som lillasyster ligger i sin liggdel. 
    Fasar lite för scenariot: Bråttom till förskolan, äldsta vägrar gå för hon vill också sitta i vagnen som lillasyster.
    Ståbräda känner jag inte är lösningen eftersom jag vill att hon ska kunna sitta. Vill kunna ta en långpromenad utan att vi får vända om. 
    Har kikat runt lite och det verkar inte finnas någon lösning att sätta på Brion.
    Till Emmaljungan har det funnits en syskonsits som man satte på där bygeln fäster. Denna har dock slutat att tillverkas (undrar smått varför? Finns ingen mailadress till Emmaljunga att fråga, vill inte köpa en begagnad osäker lösning) och den tog ändå max 15 kg. Vår dotter väger 15 kg nu.
    Har någon ett hett tips på lösning eller kan rekommendera en bra vagn för våra behov?
    Känner mig smått villrådig. 

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hjälp att välja syskonvagn?
  • Conamore
    Sillavi skrev 2014-08-21 09:28:01 följande:

Samma sits som dig vet forf inte vad ag ska göra, om et blir enkelvagn elr syskonvagn elr båda två!! Vad jag har hört från vänner så är babyjogger city mint double en väldig bra vagn för lite större syskon. http://www.syskonhuset.se/baby-jogger/1024-baby-jogger-city-mini-gt-double.html

Hej!
    Jag har också hört mycket bra om den vagnen, otroligt smidig att fälla ihop!
    Men kan man ha en liggdel i den? Det behöver jag den första tiden, i alla fall ca 4-5 månader.
    Så otroligt svårt det här, eftersom min dotter är 3 år och 4 månader när tvåan kommer så är det förmodligen inte så länge till hon kommer vilja sitta i vagnen. Samtidigt vill jag ge henne möjligheten, dels för att hon tycker det är så mysigt att sitta i vagnen (och det går smidigare på stan...) och för att hon inte ska känna sig undanskuffad av tvåan. 
Svar på tråden Hjälp att välja syskonvagn?