Inlägg från: hisingenftw |Visa alla inlägg
  • hisingenftw

BF MAJ 2015

Jag fick första plusset för två dagar sen på bim-5. Andra barnet och bf 2 maj om allt går vägen.

Vågar inte tro att det ska gå vägen riktigt än då vi hade ett MF i april ...

Men man får hålla tummarna ????

• hisingenftw
    niiina skrev 2014-08-23 19:19:15 följande:
    Jag bor i Härlanda :)
    Där bodde vi nästan innan kan sakna Skatås ibland väldigt mycket ...
  • hisingenftw
    binne1980 skrev 2014-08-25 10:41:39 följande:

Började störtblöda idag....

:(

Verkligen tråkigt att höra! Ta hand om er !
  • hisingenftw

När har ni tänkt börja skriva in er? Vi gjorde det rätt snabbt i våras men fick boka av. Kanske bättre ändå att fixa det nu direkt så man har en tid om liten stannar där inne?

• hisingenftw
    niiina skrev 2014-08-25 15:34:42 följande:

Jag funderade på att ringa idag men tänkte att det kanske är lite tidigt? Jag vet inte. Imorgon har jag Bim. Kanske ringer då :)

Varför fick ni boka av sist? Mf?

MF i vecka 6-7 tyvärr...

Hoppas jag får tid på Barnmorskegruppen igen då jag till där 2012 och hade en väldigt bra barnmorska
  • hisingenftw
    Frökenherman skrev 2014-08-25 19:26:45 följande:

Jag har inga symtom alls, men är bara i vecka 3+5.. Men man blir lite orolig. Är det någon som ska göra ett tidigt VUL? Om man inte tidigare haft komplikationer så får man betala det själv, typ 600kr tror jag. Jag har inte varit gravid tidigare, men känner mig orolig.

På vissa ställen gör de ultraljud även vid inskrivning.

Oftast inte men det händer på vissa ställen
  • hisingenftw

Vi fick inskrivningstid 18e september och ska då också göra UL. Så tills dess är det bara att vänta och hoppas liten stannar där inne

Mina 3-4 närmsta vänner vet/kommer snart få veta om graviditeten. De visste med första barnet och vid missfallet. Stödet kan va skönt att ha om det går åt helvete och går allt bra är det lika gott att de vet så man kan tycka synd om sig själv när man mår som sämst. För mig var det så skönt att de visste

Tror även vi tidigt kommer berätta för våra föräldrar om jag blir dålig eftersom vi nog så kommer önska en hel del hjälp från dem med vår tvååring

• hisingenftw
    Yammi skrev 2014-08-28 05:34:16 följande:

Hej! Jag är 32 år och har två barn, en pojke född -08  och en flicka  född -10.

Denna grav var inte planerad då vi tajmade en sprucken kondom med ägglossning. Men lika glada för det är vi!

Mitt hcgvärde är lite i lägsta men läkaren sa att jag inte ska oroa mig. 

Jag har mjölk i brösten, huvudvärk och sånt illamående (kräks ej) som gör att jag inte vill äta nått alls. Morgonen går an men resten av dagen är jag i en dimma! 

är i v 4+3 

Morrn! 

Får man mjölk så tidigt?:) jag var långt förbi vecka 20 med mitt förra barn innan jag kunde trycka fram något
Svar på tråden BF MAJ 2015