Inlägg från: Björan |Visa alla inlägg
  • Björan

BF MAJ 2015

En till som nyligen plussade :) har bf ca 1:e maj. Har en dotter född jun-12 sen innan. Bor i Borås.

• Björan

Har bokat in VUL om 2v. Hoppas allt kommer se bra ut då och att hjärtljuden hörs då. Man är ju lite nervös!

• Björan
    Frökenherman skrev 2014-08-26 17:05:18 följande:

Varför ska du göra VUL? Jag funderar på att göra det i V8 privat.

Jag hade en cysta i våras där en Gulkropp hade brustit. Jag ska på återbesök för det pch se så att det inte har kommit nån ny, det kan ta plats i livmodern. För att se efter cystor gör dom VUL. Har även haft mf så i samband med undersökningen ser man om allt ser bra ut med fostret.
  • Björan
    Vitsippa80 skrev 2014-08-27 13:20:14 följande:

Hej! Hänger på här, plussade i lördags, BF 1 maj :)

Har ett barn sen tidigare, född juni 2012. Kul att det fanns en tråd här redan

Grattis! Har också bf 1maj och ett barn född juni 2012 ;)
  • Björan
    Theoblyoneee84 skrev 2014-08-30 10:38:39 följande:

Jag hat precis påbörjat termin 5/6 på högskolan vilket kommer att resultera i att det är en kurs jag antagligen inte kommer hinna göra innan bebis kommer (om allt går som det ska). Men jag är glad ändå och ser det som en kurs jag ev kan göra klart under mammaledigheten så har jag tur kanske jag kan ta examen med min klass men vänta söka efter legitimation efter jag gjort sista kursen :) men jag tycker allt känns så tidigt ännu att planera.

När jag fick min dotter så hade jag mitt examensarbete kvar som jag gjorde under mammaledigheten. Så det är nog inga problem;)
  • Björan
    Troyanen skrev 2014-08-31 19:43:06 följande:

www.1177.se/Vasterbotten/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/ verkar vara vanligt, mina vänner som varit gravida säger att dom haft samma. Hoppas hoppas inget missfall är på g. Om

Det är ett missfall borde ju göra jäkligt ont

Ja det är väldigt vanligt med lite blödningar under grav, ofta när ägget fäster eller för att slemhinnorna är sköra.

Jag har erfarenhet från 2 mf, det gjorde inte så ont men det var en kraftig blödning som varade i 3 dagar och med mycket slem. Så länge man inte blöder mkt tror jag inte det är mf. Är man orolig kan man alltid kontakta gyn för VUL, det gjorde jag för att vara säker.
  • Björan
    H@llon skrev 2014-09-03 09:17:53 följande:

Jag åkte till akuten inatt då jag haft mycket kraftiga smärtor av och till på em, kväll och natt. Fick göra VUL och läkaren tyckte det såg ut som att jag är mycket tidigt i graviditeten, ca 4 v. Om man räknar från min senaste mens är jag i v 6 (5+4). Hon hittade även en 4 com stor cysta. Så nu är jag orolig över att det är nåt fel på fostret och att cystan skulle va cancer. Hon sa åt mig att ringa gynmott och boka tid för nytt UL om minst 10 dagar för ytterligare undersökning då hon förhoppningsvis kan se mer om fostret blivit större. Hon sa att det lilla hon såg ser ut som en normal tidig graviditet men blir orolig ändå.

Det jag vill fråga er är om någon har erfarenhet av cystor? Läste att man kan få som mycket kraftig mensvärk av dem och det är så jag får nu, ofta. Kommer det bli bättre? Värre? Kommer bli galen om det ska göra såhär ont till nästa UL..

Jag hade en cysta i juni som gjorde sjukt ont, det va en gulkropp som hade brustit. Smärtan försvann efter några dagar.

Jag ska på VUL på mån för att se att allt är bra, gyn sa att en cysta inte ska vara farligt för graviditeten men den kan ta plats i livmodern.

Håller tummarna för dig!
Svar på tråden BF MAJ 2015