BF MAJ 2015
En till som nyligen plussade :) har bf ca 1:e maj. Har en dotter född jun-12 sen innan. Bor i Borås.
En till som nyligen plussade :) har bf ca 1:e maj. Har en dotter född jun-12 sen innan. Bor i Borås.
Har bokat in VUL om 2v. Hoppas allt kommer se bra ut då och att hjärtljuden hörs då. Man är ju lite nervös!
Varför ska du göra VUL? Jag funderar på att göra det i V8 privat.
Hej! Hänger på här, plussade i lördags, BF 1 maj :)
Har ett barn sen tidigare, född juni 2012. Kul att det fanns en tråd här redan
Jag hat precis påbörjat termin 5/6 på högskolan vilket kommer att resultera i att det är en kurs jag antagligen inte kommer hinna göra innan bebis kommer (om allt går som det ska). Men jag är glad ändå och ser det som en kurs jag ev kan göra klart under mammaledigheten så har jag tur kanske jag kan ta examen med min klass men vänta söka efter legitimation efter jag gjort sista kursen :) men jag tycker allt känns så tidigt ännu att planera.
www.1177.se/Vasterbotten/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/ verkar vara vanligt, mina vänner som varit gravida säger att dom haft samma. Hoppas hoppas inget missfall är på g. Om
Det är ett missfall borde ju göra jäkligt ont
Jag åkte till akuten inatt då jag haft mycket kraftiga smärtor av och till på em, kväll och natt. Fick göra VUL och läkaren tyckte det såg ut som att jag är mycket tidigt i graviditeten, ca 4 v. Om man räknar från min senaste mens är jag i v 6 (5+4). Hon hittade även en 4 com stor cysta. Så nu är jag orolig över att det är nåt fel på fostret och att cystan skulle va cancer. Hon sa åt mig att ringa gynmott och boka tid för nytt UL om minst 10 dagar för ytterligare undersökning då hon förhoppningsvis kan se mer om fostret blivit större. Hon sa att det lilla hon såg ser ut som en normal tidig graviditet men blir orolig ändå.
Det jag vill fråga er är om någon har erfarenhet av cystor? Läste att man kan få som mycket kraftig mensvärk av dem och det är så jag får nu, ofta. Kommer det bli bättre? Värre? Kommer bli galen om det ska göra såhär ont till nästa UL..