• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Abla

Såg er tråd av en slump och fastnade. Ser att den funnits ett tag, men jag hoppas att det inte är för sent att hoppa in och ni är några som är i samma situation som jag kvar. 36 år, två barn sedan tidigare på 7 och 5 år som blivit till utan problem vid något av de första försöken. Nu har tankarna gått kring en trea i 1 1/2 år. Inget skydd under den tiden och ett missfall senare så går tankarna än. De sista tre månaderna har vi satsat mer aktivt, med äl-test. Mina cykler har blivit kortare med åren och jag vet inte om det är det som gör det hela krångligare. Hoppas såklart på att det ska bli ett plus snart, BIM kring 20/11.

• Gamlamamman
    Abla skrev 2015-11-05 13:26:49 följande:

Såg er tråd av en slump och fastnade. Ser att den funnits ett tag, men jag hoppas att det inte är för sent att hoppa in och ni är några som är i samma situation som jag kvar. 36 år, två barn sedan tidigare på 7 och 5 år som blivit till utan problem vid något av de första försöken. Nu har tankarna gått kring en trea i 1 1/2 år. Inget skydd under den tiden och ett missfall senare så går tankarna än. De sista tre månaderna har vi satsat mer aktivt, med äl-test. Mina cykler har blivit kortare med åren och jag vet inte om det är det som gör det hela krångligare. Hoppas såklart på att det ska bli ett plus snart, BIM kring 20/11.

Välkommen! :)

Och lycka till med kämpandet!
  • Abla
    Gamlamamman skrev 2015-11-05 14:27:12 följande:
    Välkommen! :)

Och lycka till med kämpandet!
    Detsamma, håller tummarna för en bra julklapp i december =)
  • Fsake

Välkommen!!

Vi är lite i samma sits, blev snabbt gravid med barnen, 6 och 9. Men nu är jag på 7:e försöket....

Har bim 15/11. Hoppas på plus :)

Abla skrev 2015-11-05 13:26:49 följande:

• Iskristall
    Lectin skrev 2015-10-26 16:04:40 följande:

Blörk... Illamående och trötthet på plats Jotack! Ingen koll än. Har varit på hälsosamtal på mvc och har tid för tidigt ultraljud om en vecka prick.

Hur gick det på ultraljudet gumman?

Vi ska på första läkarbesöket för ivf på tisdag, ringde kliniken och fick en återbudstid Hoppas vi hinner starta innan jul!
  • Lectin
    Iskristall skrev 2015-11-07 23:36:04 följande:

Hur gick det på ultraljudet gumman?

Vi ska på första läkarbesöket för ivf på tisdag, ringde kliniken och fick en återbudstid Hoppas vi hinner starta innan jul!

Åh så skönt att få tidigarelägga! Tumhållning pågår förvisso redan men jag förstärker den ytterligare!

Ultraljudet gick bara bra. Storleken stämde precis och hjärtat hade börjat ticka så fint. <3
  • Iskristall
    Lectin skrev 2015-11-08 14:18:30 följande:

Åh så skönt att få tidigarelägga! Tumhållning pågår förvisso redan men jag förstärker den ytterligare!

Ultraljudet gick bara bra. Storleken stämde precis och hjärtat hade börjat ticka så fint. <3

Åh så härligt att höra! Jag blir så glad av att få läsa om små hjärtan som tickar! Längtar efter att få uppleva det själv nån gång...och snart hoppas jag!
  • Lectin
    Iskristall skrev 2015-11-08 15:46:26 följande:

Åh så härligt att höra! Jag blir så glad av att få läsa om små hjärtan som tickar! Längtar efter att få uppleva det själv nån gång...och snart hoppas jag!

Det är verkligen en speciell upplevelse. Och du, för varje dag som går är du en dag närmare drömmen. Kram!
  • Iskristall
    Lectin skrev 2015-11-08 18:02:27 följande:

Det är verkligen en speciell upplevelse. Och du, för varje dag som går är du en dag närmare drömmen. Kram!

<3
  • Fsake

Tog ett test imorse bim-4 som var svaaagt positivt! Ska iväg nu och köpa fler test och ta ett nytt imorn. Hoppas!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea