Maja1420 skrev 2014-10-13 17:17:25 följande:
Usch för illamående och stackars dig att det går ut över sömnen så...det ska ju bli bättre men det är en klen tröst när man är i det.
Värst för mig är att tarmarna STÅR STILLA. Har provat allt, läkemedel som huskurer. Enda som funkar för att jag ska få ut något är dulcolax o laxoberal men det ska man ju helst inte använda så ofta men jag måste verkligen...
Har ni känt några rörelser? Inte jag vad jag vet (v17), tycker jag borde känna snart. Fast å andra sidan är min mage som den är, svårt att veta vad som är vad...
Du har säkerligen redan testat men kiwi och mogna päron är lösande. Sedan även att äta 2 msk hela linfrön per dag i kombination med mycket extra vatten.
Jag har känt lite några gånger men absolut inte mycket eller ofta. Med dottern kände jag inte förrän i vecka 19-20 någonting men det sägs ju att man känner tidigare med andra barnet.
Jag är i vecka 16 nu och UL på torsdag, längtar!
Ang förskola för äldre syskon så har jag nu fått infon att här i Gbg kan man ansöka om utökad tid vid tvillingar och får då 25 timmar i veckan istället för 15. Det känns mycket mer hanterbart för oss