Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Vid RUL sa han att man kunde göra ett VUL också för att mäta cervix och han sa att det var mycket otroligt att den blev påverkad såhär tidigt av icke-onda sd.
Dagens "outfit" och min lilla kula . Skjortan är en vanlig som är lite större i storlek bara och sidenbandet har jag lagt till för att inte se ut som ett tält
Idag skall jag prata med min arbetsgivare om att jag kommer att bli sjukskriven 100% från vecka 25 och framåt. Känns jobbigt att "svika" men jag får tänka på att man har sett att tidiga sjukskrivningar minskar risken för förtidig födsel. Jag får ha det som "mantra" när det börjar kännas jobbigt. Jag har redan pratat med min chef och han är väldigt stöttande som tur är.
Samtidigt känner jag mig "töntig" när jag hör om andra som väntar tvillingar och fortfarande jobbar i vecka 30! Men, jag vet inte hur deras situation är och egentligen, vad fan gör 5 extra veckor om 100 år? Ingenting!
När tänkte ni andra bli sjukskrivna "som senast"? Enligt tvillingklubbens hemsida bör man bli sjukskriven mellan vecka 20-25.
Jag tänkte väl trappa ner några veckor innan och jobba 50-75% sista veckan var tanken.
Hemkommen från ultraljud vecka 18. Allt såg helt perfekt ut, båda var exakt lika stora, lika mycket fostervatten. Hon gick igenom alla organ och allt var som det skulle! Så nu kan man pusta ut i två veckor till :)
Vi fick även veta att det är två små pojkar som ligger i magen, precis som vi hade hoppats lite på då vi redan har världens bästa tjej hemma! <3
Lyckan är total och nu blir det till att fira in helgen ordentligt! :))
Fast idag sa hon att hon kunde se allt, även kärlen och att allt såg jättebra ut :) Inga tecken alls på kromosomavvikelser eller missbildningar :)
Eftersom jag inte vetat så länge att jag ska få tvillingar så är det massor med saker som ploppar upp i huvudet och som jag funderar på :) Roade mig igår med att kika runt lite i tvillingbloggar. Läste på ett ställe att det var en tjej som gått 36 veckor, när barnen föddes så var dom "inom ramen" för normal storlek på tvillingar i den åldern.
Hon hade köpt kläder i storlek 50 och 56, men allt det var på tok för stort. Då tänker jag, hon gick ju ganska långt och ändå passade inte 50.
Ska man satsa på 50 eller behöver man köpa lite grann i mindre storlek? Kanske några ombyten?