Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
stinaa skrev 2014-10-06 21:39:20 följande:
Ja det är inte alls kul :( Fick foglossning när jag väntade dottern, blev sjukskriven ganska tidigt så också, runt v 25. Gick på kryckor sista tio veckorna. Har provat allt, akupunktur, Tens, bälte mm. men inget hjälper tyvärr. Jag har ont både bak, fram och emellan. Sist jag var gravid tjurade jag på och vägrade bli sjukskriven, något jag aldrig gör om igen. Så när läkaren sa sjukskrivning så accepterade jag det. Känns såklart jobbigt men samtidigt är det så kort tid av mitt liv som jag är gravid, vill göra det bästa både för mig och dom små.
Usch, foglossning är verkligen vedervärdigt! Jag kämpade på alltför länge med dottern också, önskar så att jag hade gått med på att bli sjukskriven tidigare men "duktig flicka"-syndromet slog tyvärr in och jag jobbade tills det datumet jag hade sagt innan
Får jag likadant igen så hoppar jag på sjukskrivningen på fem röda! Det är ingen som tackar en för att man pressar sig själv.
Och denna gång är jag ändå inställd på att vara 100% sjukskriven efter vecka 25 som senast! Känns lika jobbigt denna gång att "svika" jobbet men nu prioriterar jag de två små och har världens bästa argument "att förhindra förtidig födsel" vilket ju är sanningen.
Imorgon är det läkarbesök, kan vi skippa idag och bara bestämma att det är imorgon istället?
Jag nojjar mig att min tapp skall ha blivit påverkad av mina sd. Hoppas hoppas att så inte är fallet!