Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Jag är dock en positiv person och försöker tänka att allt kommer gå bra. Det gör ju faktiskt det dom allra flesta gångerna :)
Varit och provkört nu en sista gång och nu hade dom fått in double Viking så vi fick testa den också och enligt oss så var Bugaboon överlägset bäst! Så nu har vi lagt beställning på bugaboo donkey twin med två tillhörande High performance åkpåsar. Nu längtar vi tills vi får använda den! :)
Det skiljde ganska precis 3000kr. Vi köpte till två stycken High performance åkpåsar också. Till emmaljungan får man ju även köpa till regnskydd, det ingår i bugaboon. Efter att ha läst mycket på nätet, bloggar, otaliga forum mm så har bugaboon överlägset bästa andrahandsvärdet vilket vi också tar hänsyn till. Sen var den mycket lättare, både att lyfta och köra, älskade suffletterna som man kan dra jättelångt fram vilket vi verkligen saknat med vagnen till dottern. Samt mycket längre liggdelar så barnen kan sova i dom längre. Kändes klockren för oss! :) Landade efter 10% rabatt med två åkpåsar som kostar 2000kr styck på 18500kr. Dyrt men hoppas kunna sälja den för en rejäl slant sen. Dessutom kommer vi använda vagnen varje dag så vi bestämde redan innan att vi skulle ta den vagn som vi gillade bäst :)
Alltså skillnaden är 3000 kr ink åkpåsar till båda, men hade isf tänkt voksi urban till emmaljungan, kostar lika mycket som High performance påsen :)
Läkarbesök på onsdag och kan knappt vänta! Jag hoppas så att vi får en liten titt på de två små. Hur sjutton stod jag ut under graviditeten med dottern då det bara blev ett UL efter RUL??
Fast sedan när man börjar känna de små varje dag så lugnar det iofs en del.
Jag har åkt på en förkylning så är hemma från jobbet idag. Hade jag inte varit gravid med två hade jag nog makat mig dit men tyckte att det var onödigt att pressa mig i mitt "tillstånd".
Jag tittade förresten på gravidpodden i den lila appen som handlade om tvillingar. Jag tyckte att det var upplyftande att de faktiskt tog upp hur man kunde flaskmata tvillingar, överallt annars jag läser så handlar allt bara om hur man ammar två men då jag fick en bröstböld när dottern var ca 1,5 månad så har jag nästan bestämt mig för att det fr bli flaskmatning. Skall ge råmjölken först vilket man tydligen kan göra och sedan ta tabletter för att hindra att mjölken rinner till. Det är tanken iaf just nu.
Någon annan som planerar att inte amma?
Tack så hjärtligt för alla era tips. Jag ringde samma dag och bytte bm och kommer ev att byta mvc till mamma Mia på Södermalm (går i liljeholmen nu). Har ett läkarbesök imorgon och kommer då ta upp all min oro och funderingar kring tvillingarna.
Ang vagn så har vi också bestämt oss för bugaboo donkey. Den är så pass smidig och smal och funkar med alla Stockholmsmått (hiss, rulltrappa, tunnelbanor, spärrar osv). Jag mår fortfarande riktigt illa men *peppar peppar* så börjar jag ha fler bra dagar än dåliga. Det går verkligen upp och ner här och kvällarna är alltid värst. Jag lever på skräpmat och rostat bröd med ost för all frukt eller något som ens smakar sött framkallar kräkningar. Vikten pekar stadigt uppåt redan pga det men jag hade ärligt tappat livsgnistan utan att kunna äta det jag får behålla. Hur mår ni andra mammor? Det är så befriande och upplyftande att läsa om andra i samma sits. Det ska bli så kul att följas åt <3
Hej på er!
Jag gjorde ett litet inhopp ang barnvagnar förra veckan... säkert inte alla som minns mig :)
Jag var på VUL idag, är i vecka 8+2 och väntar tvillingar! HELT GALET! Mitt BF är visserligen 16 maj och detta är en mars-april-tråd, jag vet. Men jag vet inte om jag sett nån tvillingtråd för senare bf?
Iallafall... jag vet inte riktigt om jag smält det än. Alldeles skakig och vet inte om oron och alla känslor nånsin kommer lugna sig i kroppen.