stinaa skrev 2015-02-20 10:56:21 följande:
Mätte magen i onsdags, v 36+2, då var SF-måttet 42 :O Kommer inte ihåg vad det låg på med dottern men betydligt mindre iaf :)
Hur har ni det med att då i er mat? Jag tycker jag äter helt ok men varje gång jag lämnar urinprovet så visar det mer och mer ketoner, den här gången ketoner+5 vilket är max och betyder attjag är i total svält. BM sa att förmodligen räcker det jag äter till tvillingarna men inte till mig och att dom tar väldigt mycket just nu. Har svårt att äta större portioner då jag blir mätt fort, sen håller mättnaden i sig och jag känner mig proppmätt i flera timmar efteråt, får inte i mig mellanmål eller nåt emellan måltiderna. Väldigt frustrerande då jag är rädd för att inte ha någon energi till förlossningen :(
Jag kan fortfarande äta rätt normala portioner men de har blivit lite mindre, framför allt vid middag då magen känns ENORM. Men jag äter många mellanmål så tror att jag får i mig tillräckligt. (Antagligen mer än tillräckligt
)
Testa att äta glass eller riktigt kalla smoothies kanske som mellanmål? Energirikt och generellt tycker jag att det är lättare att få i sig kalla saker som är nästan rinnande. Filmjölk på kvällen innan du går och lägger dig? Hjälper mot ev halsbränna också.