JhjärtaK skrev 2015-02-21 08:01:58 följande:
Kommer inte ihåg men har du blivit inlagd och fått värkhämmande dropp samt kortisonsprutorna? Enligt en läkare jag pratade med så hade bricanyltsbletterna väldigt kortvarig verkan och inte så bra heller så dem skrev de inte ut längre i princip (har vi varit med om det förr att det är olika i olika delar av landet??). Jag hade dock sd under tiden jag låg med droppet men de påverkade inte tappen så det är ju omöjligt att veta vilka som gör det och inte :-/
Jag har haft så många sd i perioder på 2-3 timmar men inte hela tiden.
Har du varit på kontrollen?
Var på kontroll igår och allt såg bra ut,tappen mätte 20mm igen nu och det verkar vara helt okej nu ändå i v 31+. Har aldrig behövt ligga inne, fick kortisonsprutorna på mottagningen och kunde gå hem direkt sen. Har jag tur är det inte sammandragningarna i sig som krympt tappen men jag kan ju aldrig veta säkert. Har dagar det är färre sd och dagar de är fler,snittar väl mellan 20-50 året dag som jag uppmärksammar.
Inställningen till bricanyl varierar nog både från sjukhus till sjukhus och mellan olika läkare. En nackdel med dem är väl just biverkningarna som gör att folks compliance att ta dem minskar och då är det ingen vits att förskriva dem men på mig har de ju iaf nån effekt och jag står ut med att vara lite darrig och ha hög puls. Hellre det än fler sammandragningar :-P jag tar var 8e timme ungefär och försöker låta bli dosglapp för då kan det köra igång mer igen.
Sjukt att tiden gått såhär fort ändå, har lite svårt att förstå att jag snart ska bli mamma ..!