Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Nu har jag varit hos bm. Allt såg bra ut och magen har gjort ett tillväxt"hopp" från 32 cm till 36 cm nu i vecka 30+6.

Tv1 hade 145 i puls och tv2 hade 135. De körde runt som vanligt och hade världens party sen så att hela magen studsade omkring

Bt 120/65 och hb 123 samt blodsocker 5,9. Det var skönt att blodsockret såg fint ut för jag har varit såååå törstig senaste dagarna!!

Min bm sa att börjar jag sova än sämre så skulle jag säga till så skulle jag få prata med läkare ang sömnmedel. Hon sa att man såklart var restriktiv med sådant till gravida (som med allt annat) men att sover man ingenting är det sämre för både mamma och barnen än vad medlen var. Än är jag inte där och hoppas såklart att jag skall slippa men kändes skönt att hon informerade om det "spontant".

Vecka 32 imorgon, whoho!

• JhjärtaK
    julii skrev 2015-01-27 11:45:06 följande:
    Ja det var min sambo.
    Men fy så fruktansvärt! Beklagar verkligen även om jag förstår att det gör föga skillnad i detta läget.
  • JhjärtaK
    stinaa skrev 2015-01-27 16:27:51 följande:

Någon mer som har fått väldigt jobbigt med magen? Äter omeprazol och det hjälper oftast mot halsbrännan men jag har ingen plats för mat i magen, får ont så fort jag ätit och måste vända mg hela tiden när jag ligger ner annars mår jag illa.. Jag längtar tills magen sjunker men sen kom jag på, sjunker ens magen när det är två stycken därinne? :O Sover riktigt dåligt också då magen gör ont pch känns full mest hela tiden, tänk er att ni har ätit julbord och mättnaden som oftast infinner sig efteråt, så är det typ. Blä :(

Jag har börjat att äta omeprazol mot halsbränna och det har blivit bättre men mår fortfarande illa på nätterna främst. Antar att det är för att magen är så stor och trycker på hela tiden (och den känns ju som allra störst på kvällen).

Tyckte aldrig att min mage sjönk med dottern så jag har inget hopp om att den kommer att göra det nu heller. Den börjar liksom nu redan "på" snippans framkant i princip så mycket lägre kan den ju inte gå och sen fortsätter den hela vägen upp till brösten, kan ärligt talat snart ha ett glas ståendes på magen när jag sitter upprätt. Den står liksom rakt ut, inte någon sluttning att tala om.
  • JhjärtaK
    julii skrev 2015-01-27 18:20:36 följande:
    Länken går till en fond för mig och mina tvillingar. Min sambo gick bort i en trafikolycka i onsdags. Jag är nu ensam kvar. Jag menar inte att ni behöver skänka pengar utan jag vill mest förmedla att jag vart med i expressen,Aftonbladet och NA. Där jag berättar om olyckan och vad min sambo stred för inom sitt yrke.

Sen hoppas jag ni uppskattar vad ni har och tar hand om era nära och kära.

om mitt största bekymmer var halsbränna och att jag sover dåligt på nätterna skulle jag vara lycklig.
    Förstår verkligen att du känner så! Jag har läst artiklarna och tänker på er alla och hoppas att du har stöd från andra nära och kära.
  • JhjärtaK

Inlagd med förkortad tapp på 20 mm. Har fått värkhämmande dropp samt den första av två kortisonsprutor utifall att de inte kan stoppa upp det hela och att tjejerna tittar ut snart. Känns piss minst sagt

• JhjärtaK
    nokla skrev 2015-01-29 08:09:35 följande:
    Åh nej, håller tummarna att de stannar kvar. Fick du värkar hemma och åkte in?
    Hade sd och tryck nedåt samt lite ljusrosa flytningar så jag åkte in och tur var det!
  • JhjärtaK
    justordinary skrev 2015-01-29 08:19:25 följande:
    Är tappen öppen eller har du onda värkar? Nyfiken eftersom jag inte blivit inlagd än .. Har dock redan fått kortisonsprutor för säkerhets skull.

Håller tummarna de stannar kvar ett tag till för dig! Vad är du i för vecka nu?
    Nej den är stängd och kvar på 20 mm idag också. Inga onda sd utan det var de rosa flytningarna som fick mig att åka in faktiskt, i kombination med trycket nedåt.

Vecka 32 precis som nokla skrev (31+1 idag)

När kollar de din tapp nästa gång?
  • JhjärtaK
    Cinnamon02 skrev 2015-01-29 12:09:44 följande:

Hur växer era småttingar?

Vid första TUL 24+5 var mina flickor -12% och -22%. Fick därför mäta flöde och ta CTG också som var helt normalt, också bra mängd fostervatten. Nya mätningar om 2 v. Hoppas att den lilla tar igen sig lite <3

Senast låg tv1 på -20% (hon har legat på -20 till -12%) och tv2 på -8% (hon har legat på -17 till -4%)

Fick göra flödesmätning som såg toppen ut och allt annat också bra så inget att oroa sig för men klart att de gärna får fläska på sig lite
  • JhjärtaK

Tack för kramar, tummar och pepp

Tappen har inte blivit mer påverkad och trycket nedåt är borta samt inga fler rosa flytningar så två tummar upp

• JhjärtaK
    nokla skrev 2015-01-29 16:19:48 följande:

Vi var på tillväxtultraljud idag igen, nu hade de vuxit riktigt bra och ligger på -22 och -16%. Eller 1500 och 1600 gram ungefär.

Härligt att de tjockat på sig båda två

Skall på nästa TUL på måndag (förutsatt att tjejerna inte vill ut innan dess men det hoppas jag verkligen inte). Mitt nya "mål" är vecka 34+0 då de knappt anses vara prematura längre. Varje dag extra är såklart ett mål det också men vore underbart om de ville stanna såpass länge
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D