Inlägg från: justordinary |Visa alla inlägg
  • justordinary

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

JhjärtaK skrev 2014-12-28 13:22:52 följande:
    Vi har ju det allra mesta redo från när dottern var bebis men har kompletterat med lite kläder i stl 50 och två pyjamasar och två bodies i stl 44 just in case.

Vi skall åka till Ullared imorgon och inhandla nappflaskor, nappar, extra skötbädd etc så efter den trippen lär vi nog vara rätt så klara iom att vagnen redan är beställd.
    Hur många nappar och nappflaskor "behöver" man ha egentligen för att det ska flyta på smidigt och man inte ska behöva diska hela tiden? :)
  • justordinary

Jag har läkarbesök i veckan och tänker lyfta frågan om sjukskrivning på deltid då. Se om det funkar att jobba 50% i typ två veckor. Har en del sammandragningar nu så gäller väl att börja vila... Håller tummarna att allt ser ok ut på nästa kontroll... Vecka 26 idag. När vågar man egentligen andas ut att de sluppit TTS?

• justordinary
    JhjärtaK skrev 2015-01-09 12:51:39 följande:

Precis så är det för mig också, bläh!

Känner igen det söte också precis fast jag mår illa även när jag sover på höger sida. Känns verkligen som att min vänstra höft börjar bli grinig nu av att ta allt tryck hela natten...

Hade läkarbesök idag och bebisarna att ut att må utmärkt men min tapp verkar krympa.. den var ca 30 mm för en dryg vecka sedan men läkaren som mätte nu fick den bara till 23... Så nu är jag sjukskriven på halvtid och ska tillbaka på kontroll om en vecka. Håll tummarna! Vill inte ha ut dem redan i v 26...
  • justordinary
    JhjärtaK skrev 2015-01-10 09:36:59 följande:

Tummar hålles!

Men skall du inte se till att bli 100% sjukskriven? Tycker att 50% låter lite lite när tappen din har påverkats. Vissa blir ju tom inlagda på sjukhus för påverkad tapp. Vill absolut inte skrämmas för vet många som gått hela vägen trots påverkad tapp!

Är det försämrat på fredag blir det 100% då. Ligger mestadels och vilar nu i helgen, sen några halvdagar på jobbet i nästa vecka så får vi se... Var svårt att få ett bra mått nu sist så jag vet ju egentligen inte om skillnaden är så stor som den blev eller om det handlar om lite mätfel. Känns bra att få samma läkare som mäter om igen nu nästa gång. men klart jag är lite orolig, vill ju gärna att de ska bo kvar där inne flera veckor till...
  • justordinary
    nokla skrev 2015-01-12 17:32:47 följande:

Min mans ex sa att när hon väntade tvillingar var hon öppen 3 cm i vecka 28 redan, har jag för mig det var, efter värkar som de fick stoppat på sjukhuset. Men hon lyckades sen ändå gå tills hon blev igångsatt i v 37. Fast då fick hon mer eller mindre ligga till sängs några veckor också. Håller tummarna för att dina också stannar ett bra tag till.

Håller tummarna...! I helgen och idag har jag haft massa sammandragningar igen, så jobbigt att inte veta om de påverkar tappen eller inte... Ringde in och de tyckte jag skulle avvakta till kontrollen på fredag, förutsatt att det inte blev värre, ändrade karaktär eller blev mer regelbundet. Jag tror att det som oroar och irriterar mig mest är maktlösheten och att inte kunna kontrollera kroppen alls utan bara försöka gilla läget och flyta med. Kontrollfreak javisst...
  • justordinary

Idag är jag enormt trött på sammandragningar!! Har två enormt vilda bebisar som sprattlar massor och säkert triggar igång ännu fler. Orkar inte räkna längre men tätt återkommande dock ej regelbundet, mer än 60-80st lätt om jag höftar sen imorse. Är det fler än jag som har såhär mycket? Är iaf sjukskriven på heltid nu och har täta kontroller på specMVC... Igår var en betydligt bättre dag men behövde få gnälla lite. 27+0 imorgon...

• justordinary
    JhjärtaK skrev 2015-01-21 09:51:47 följande:

Usch vad jobbigt! Jag har också en hel del men inte så många. Har de kollat tappen på dig? Om inte så be dem att mäta den via VUL så att den inte påverkad av alla sd.

Klart du får gnälla, det är inte lätt att bära två st.

De har koll på cervix, är därför jag går på kontroll en gång i veckan. Hoppas att mycket vila räcker och att sammandragningarna bara är jobbiga för mig. Men vi får väl se hur det ser ut nu på nästa kontroll, jag är självklart nervös att något ska hända men försöker vara hemma och slappna av så gott jag kan. Jag räknar just nu dagar och veckor, målet är att komma över 35 fulla veckor - hoppas få nå dit!
  • justordinary
    JhjärtaK skrev 2015-01-23 08:05:19 följande:

Såhär börjar min morgon, och jag som i vanliga fall inte äter några som helst tillskott

2 niferex? Håller din mage för det? Vad ligger du på i hb?

Jag petar i mig en i veckan typ..Magen kraschar annars och min bm sa att med hb på 118 var det inte supernoga att jag tog men jag tänker att nån då och då iaf gör lite nytta
  • justordinary
    Trippelmamma76 skrev 2015-01-23 14:52:21 följande:

Ja, jag var ganska stor förra gången också men den här gången känns det som att jag är fullgången i v 27... Det växer så att det faktiskt har börjat göra ont i magmusklerna. Lite orolig över hur det ska utveckla sig. Läkaren på ultraljudet häromdagen sa bara att det ju inte är så konstigt att jag växer fort eftersom det ju faktiskt är två där inne... Kanske har magen en extra intensiv tillväxtfas nu också. Men jag får se till att få allt fixat snabbt nu för jag kommer snart inte vara rörlig alls!

Egentligen är ju sf-kurvan helt onödig för oss som väntar två eftersom den inte säger något om vem eller vad som växer, bara att något växer ger ju betydligt mer information på ultraljuden

Jag ligger typ ytterligare en standardavvikelse över den övre kurvan för enlingar, ingen som tyckt det är något konstigt med det. I v 26 var jag stor som för v 32 med en.

Småttisarna växer fint än så länge men fortfarande krympande cervix... Fick kortisonspruta idag som extra säkerhetsåtgärd ifall de skulle få för sig något men jag hoppas de stannar kvar. Läkaren såg inte alltför orolig ut så jag försöker tänka på att de har koll och vet vad de gör.
  • justordinary
    JhjärtaK skrev 2015-01-23 19:07:28 följande:

Ligger du inlagd eller får du vila i hemmet?

Så länge läkarna är lugna så gör du helt rätt i att följa deras exempel

Är hemma och har egentligen inga restriktioner mer än att vila mycket och helst ligga ner när jag vilar, men hon säger att jag kan och ska vara uppe och röra på mig också. Ny kontroll igen om en vecka. Jag ligger rätt mycket om dagarna tycker jag själv så vi får väl se hur det ser ut nästa koll... Men klart jag är orolig över att få prematurer, speciellt före 30+. Vore så skönt att komma förbi både 30 och 32+.
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D