Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Vi skall åka till Ullared imorgon och inhandla nappflaskor, nappar, extra skötbädd etc så efter den trippen lär vi nog vara rätt så klara iom att vagnen redan är beställd.
Jag har läkarbesök i veckan och tänker lyfta frågan om sjukskrivning på deltid då. Se om det funkar att jobba 50% i typ två veckor. Har en del sammandragningar nu så gäller väl att börja vila... Håller tummarna att allt ser ok ut på nästa kontroll... Vecka 26 idag. När vågar man egentligen andas ut att de sluppit TTS?
Precis så är det för mig också, bläh!
Tummar hålles!
Men skall du inte se till att bli 100% sjukskriven? Tycker att 50% låter lite lite när tappen din har påverkats. Vissa blir ju tom inlagda på sjukhus för påverkad tapp. Vill absolut inte skrämmas för vet många som gått hela vägen trots påverkad tapp!
Min mans ex sa att när hon väntade tvillingar var hon öppen 3 cm i vecka 28 redan, har jag för mig det var, efter värkar som de fick stoppat på sjukhuset. Men hon lyckades sen ändå gå tills hon blev igångsatt i v 37. Fast då fick hon mer eller mindre ligga till sängs några veckor också. Håller tummarna för att dina också stannar ett bra tag till.
Idag är jag enormt trött på sammandragningar!! Har två enormt vilda bebisar som sprattlar massor och säkert triggar igång ännu fler. Orkar inte räkna längre men tätt återkommande dock ej regelbundet, mer än 60-80st lätt om jag höftar sen imorse. Är det fler än jag som har såhär mycket? Är iaf sjukskriven på heltid nu och har täta kontroller på specMVC... Igår var en betydligt bättre dag men behövde få gnälla lite. 27+0 imorgon...
Usch vad jobbigt! Jag har också en hel del men inte så många. Har de kollat tappen på dig? Om inte så be dem att mäta den via VUL så att den inte påverkad av alla sd.
Klart du får gnälla, det är inte lätt att bära två st.
Såhär börjar min morgon, och jag som i vanliga fall inte äter några som helst tillskott
Ja, jag var ganska stor förra gången också men den här gången känns det som att jag är fullgången i v 27... Det växer så att det faktiskt har börjat göra ont i magmusklerna. Lite orolig över hur det ska utveckla sig. Läkaren på ultraljudet häromdagen sa bara att det ju inte är så konstigt att jag växer fort eftersom det ju faktiskt är två där inne... Kanske har magen en extra intensiv tillväxtfas nu också. Men jag får se till att få allt fixat snabbt nu för jag kommer snart inte vara rörlig alls!
Ligger du inlagd eller får du vila i hemmet?
Så länge läkarna är lugna så gör du helt rätt i att följa deras exempel