Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Här är min mage i vecka 22. Hur ser era magar ut?

• JhjärtaK
    Bomerang skrev 2014-11-25 11:50:26 följande:

min mage v21 antar jag kommer bli ganska stor :/ phpxAUKSV00830.jpg

Fin!

Tycker inte att din var sådär jättemycket större än min faktiskt

Skall bli intressant att se sf-måttet senare för det måste ju bli säkert 7-10 veckor "för stort" antar jag
  • JhjärtaK
    nokla skrev 2014-11-25 16:24:29 följande:
    Ja jag fattar inte riktigt hur de sitter i den, men den var bara för de första månaderna va?
    Ja tror att de rekommenderade den till de 3-4 första månaderna. När jag såg en video på "enlingsversionen" så verkar de sitta i grodposition och midjebältet gör att största delen av vikten bör hamna på höfterna. Å andra sidan har jag för mig att när man har spädbarnsinlägg i andra bärselar (ex ergon som vi har) så gör inlägget att mycket vikt läggs på axlarna istället för höften, kanske blir det samma med denna??

Jag hittade inte wegon för tvillingar när jag sökte på den, bara den där en sitter bak och en sitter fram. Vad skall jag söka efter för att hitta rätt?
  • JhjärtaK
    nokla skrev 2014-11-25 22:20:31 följande:

Jag googlade twingo baby carrier så kom jag hit twingocarrier.com/phone/index.html

Finns tydligen en bil som heter twingo annars smile1.gif

Man skulle ju vilja hitta någon vettig recension på bärselarna helst.

Det var den jag hittade också men jag tycker att det ser ut som att man bara kan ha en fram och en bak eller har jag missat något??
  • JhjärtaK
    nokla skrev 2014-11-26 06:44:10 följande:

Nej den är för bak och fram, den är ju från några månader och uppåt som sagt. Det är därför jag är inne på två st mei tais, absolut billigast eftersom svärmor syr och flest valmöjligheter och längst användningstid. Med breda axel"remmar" så man kan bre ut den över ryggen för bästa fördelning av tyngden.

Då förstår jag
  • JhjärtaK

Idag var det UL och bebisarna mår toppen och skiljde ynka 2% så det känns jätteskönt! Vår läkare sa att hon inte trodde att dessa två skulle utveckla TTS då allt ser och har sett så fint ut hittills. Var så skönt att höra!

Hon sa också att vi bara hade 2-3 veckor kvar på den "kritiska perioden" vilket också kändes så skönt för det betyder att vi kan andas ut rejält efter nästa UL om två veckor och sen nästan andas ut helt efter det nästa som är den 22 december så bästa julklappen isf

Jag var på tvillingklubbens utbildning igår och den var bra. Var kul att prata med andra i samma situation och önskar att det hade varit än mer utbyte och kanske lite mindre "föreläsning" över det hela.

Jag insåg igår att det verkligen är en överhängande risk för att de kommer att födas prematura då 50% föds innan 36 fullgångna veckor! Känns så skumt på något vis och satte allt i perspektiv och vi har nu insett att vi nog får fixa mer tidigare än vad vi har tänkt. Mer eller mindre ha allt inköpt och klart innan vecka 30. För hon sa att även om man går längre så är ju mamman så jäkla stor så då orkar man inte helt enkelt! :-O

• JhjärtaK
    nokla skrev 2014-11-26 20:15:12 följande:

Vad skönt att det såg så fint ut och att den kritiska perioden snart är över smile1.gif

Är det enäggstvillingar som föds för tidigt så ofta, för det är vanligare än med tvåäggs att de kommer tidigare va? Har jag för mig att jag hört nån gång.

När jag har frågat så har jag fått nej, det gäller alla tvillingar oavsett enäggs eller tvåäggs men vet inte om statistik finns för enbart enäggs eller enbart tvåäggs faktiskt?
  • JhjärtaK
    plopp76 skrev 2014-11-26 19:45:28 följande:
    Härligt att allt såg bra ut!

Här har vi alla de där veckorna framför oss. Första kontrollen nästa vecka. Oroligt, spännande och allt på en gång.

Sista dagarna har jag känt av det som jag tror är foglossningar. Ont fram i blygdbenet och i ländryggen. Hoppas det inte blir värre så fort för det känns inget vidare! Aje!
    Usch ja det låter som foglossning . Kan glädja dig med att den kan bli bättre faktiskt, så har det blivit under båda mina graviditeter hittills (under första återkom den med basta igen kring vecka 30 typ)
  • JhjärtaK
    julii skrev 2014-11-26 21:16:48 följande:

Vad menar ni med den kritiska perioden?

Jag menar den mest kritiska perioden för att tvillingarna utvecklar TTS.
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D