Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Här är min mage i vecka 22. Hur ser era magar ut?
Här är min mage i vecka 22. Hur ser era magar ut?
min mage v21 antar jag kommer bli ganska stor :/
Åh sicka fina magar! Alla i "hanterbar" storlek fortfarande .
Jag googlade twingo baby carrier så kom jag hit twingocarrier.com/phone/index.html
Finns tydligen en bil som heter twingo annars
Man skulle ju vilja hitta någon vettig recension på bärselarna helst.
Nej den är för bak och fram, den är ju från några månader och uppåt som sagt. Det är därför jag är inne på två st mei tais, absolut billigast eftersom svärmor syr och flest valmöjligheter och längst användningstid. Med breda axel"remmar" så man kan bre ut den över ryggen för bästa fördelning av tyngden.
Idag var det UL och bebisarna mår toppen och skiljde ynka 2% så det känns jätteskönt! Vår läkare sa att hon inte trodde att dessa två skulle utveckla TTS då allt ser och har sett så fint ut hittills. Var så skönt att höra!
Hon sa också att vi bara hade 2-3 veckor kvar på den "kritiska perioden" vilket också kändes så skönt för det betyder att vi kan andas ut rejält efter nästa UL om två veckor och sen nästan andas ut helt efter det nästa som är den 22 december så bästa julklappen isf
Jag var på tvillingklubbens utbildning igår och den var bra. Var kul att prata med andra i samma situation och önskar att det hade varit än mer utbyte och kanske lite mindre "föreläsning" över det hela.
Jag insåg igår att det verkligen är en överhängande risk för att de kommer att födas prematura då 50% föds innan 36 fullgångna veckor! Känns så skumt på något vis och satte allt i perspektiv och vi har nu insett att vi nog får fixa mer tidigare än vad vi har tänkt. Mer eller mindre ha allt inköpt och klart innan vecka 30. För hon sa att även om man går längre så är ju mamman så jäkla stor så då orkar man inte helt enkelt! :-O
Vad skönt att det såg så fint ut och att den kritiska perioden snart är över
Är det enäggstvillingar som föds för tidigt så ofta, för det är vanligare än med tvåäggs att de kommer tidigare va? Har jag för mig att jag hört nån gång.
Vad menar ni med den kritiska perioden?