Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Sara_
Skulle du kunna komplettera trådstart med våra bf nick, och vilka barn i ordning det blir?
27 mars blåbärsmuffins barn 3 och 4.
Sara_
Skulle du kunna komplettera trådstart med våra bf nick, och vilka barn i ordning det blir?
27 mars blåbärsmuffins barn 3 och 4.
Kollade med läkaren idag, och huvudvärk kan mot väl bero på ökat östrogen.
De här tvillinghormonerna igen alltså.
Fick livmoderhalsen mätt, och den hade god marginal. ???? Förhoppningsvis får jag föda vaginalt även om ettan skulle ligga i säte.
I graviditetsvecka 39 blir det igångsättning om inget hänt innan dess.
Tipsar om gravidförsäkring. Jag tecknade på länsförsäkringar en plusvariant som täckte från v 26 eller nåt. Det gjorde inte gratisvarianten. Länsförsäkringar var billigast. Risken att det blir tid på neo är ju inte helt obefintlig med tvillingar. Jag hade inte någon med de andra två barnen, men nu känns det bättre att ha en.
Mina går i skolan nu. Men när yngsta kom fick stora gå på dagis. Det är skönt för dem när det är som vanligt där i alla fall. Jag kände mig otillräcklig för storasyskonet som mamma när jag höll på med EN bebis. Så mitt tips är att ha 15 timmar. Då slipper man dessutom inskolning igen.
Plopp76: är du säker på att du vill göra Kub? Se våra diskussioner längre bak i tråden. Om man inte vill göra fvp, två stick = dubbel risk, tycker jag man ska fråga sig om man inte ska hoppa över blodprovet och bara göra nupp.
Plopp76: är du säker på att du vill göra Kub? Se våra diskussioner längre bak i tråden. Om man inte vill göra fvp, två stick = dubbel risk, tycker jag man ska fråga sig om man inte ska hoppa över blodprovet och bara göra nupp.
har funderat på det här med att kunna fästa babyskydden på vagn. vad är fördelarna med det? I vilka situationer?:)
Hej! länge sedan jag var inne. Vad det går fort nu.
Allt är bra här med barnen, det är jag som har diverse krämpor Går in i v 26 imorgon. Har väldigt ont i revbenen på båda sidor. Någon mer som har det? Har kommit på att de flyttar sig neråt (för stunden iaf) när jag äter glass. Så då får jag lindring en stund.
Järnbrist med yrsel också, men det förvånar mig inte, får öka Niferexen. Illamåendet har också lugnat sig ngn gång i v 24, men får ff medicinera den ibland.
Kan förresten tipsa om detta stödlinne. Jollyroom har dem billigast. www.jollyroom.se/produkter/carriwell-gravidlinne-svart-s-3
Är också sjukskriven 100% nu. Först för illamåendet, och nu för sammandragningar och värk.
Har verkligen jätteont i bröstkorgen. Får ofta svårt att andas också, det finns liksom inte plats för lungorna.
Det där med bhproblemet känner jag igen, magen börjar verkligen precis vid brösten.
Vitaminer äter jag någon multivitamin för gravida och niferex. Kalktablett varannan dag. Tydligen räcker kalket i vanlig vitamintablett sällan till vid tvillingar. Jag började bara vräka i mig ost, och rådgjorde med barnmorskan om kalk.
Har faktiskt fixat en hel del grejer. Amningskuddde (sydde en extra stor), babyskydd, vagn, skötbord och skötväska. Köpte en vanlig svart axelväska med många fack. Har haft flera riktiga skötväskor jag inte varit nöjd med, så nu tyckte jag att 119 kr var ett bra pris, så syr jag fodral till grejerna att ha i. När de blir större vill jag nog ha en ryggsäck. Har så smått börjat tvätta upp de barnkläder och sängkläder vi har sparat efter syskonen. Ska bereda plats i en egen garderob nu i dagarna. Jag måste köpa en bärsjal, så jag kan bära en i den och en i famnen. Annars är det i princip klart, men jag har inte ställt upp något än, det törs jag inte. Det går fort nu, och jag blir bara tröttare och större.
Hej. Läst ikapp. Ingen har fött än? Jag är i v 35+5. Tungt och jobbigt. Orkar typ inget och får sammandragningar för minsta lilla. Sjuk klåda på mage och rygg, prover tagna men inget fel. Ettan i säte och tvåan i ttvärläge. Så bestämde man snitt, men efter ett andra läkarutlåtande får jag föda. Känns bra. Dock sätts jag inte igång, så om de inte kommit i v 38+0 provar man vattenavgång och om det inte funkar blir det snitt ändå. Känns som om de kunde få komma nu. Det är så jobbigt. Jag har väldigt ont eftersom de har huvudena upp på samma ställe. Hoppas att ettan vänder sig så jag blir igångsatt, men chansen är ju liten. Förra gången hann jag inte med någon epidural, och det var förfärligt.