Mrs N skrev 2014-10-06 13:50:39 följande:
Tack så hjärtligt för alla era tips. Jag ringde samma dag och bytte bm och kommer ev att byta mvc till mamma Mia på Södermalm (går i liljeholmen nu). Har ett läkarbesök imorgon och kommer då ta upp all min oro och funderingar kring tvillingarna.
Ang vagn så har vi också bestämt oss för bugaboo donkey. Den är så pass smidig och smal och funkar med alla Stockholmsmått (hiss, rulltrappa, tunnelbanor, spärrar osv). Jag mår fortfarande riktigt illa men *peppar peppar* så börjar jag ha fler bra dagar än dåliga. Det går verkligen upp och ner här och kvällarna är alltid värst. Jag lever på skräpmat och rostat bröd med ost för all frukt eller något som ens smakar sött framkallar kräkningar. Vikten pekar stadigt uppåt redan pga det men jag hade ärligt tappat livsgnistan utan att kunna äta det jag får behålla. Hur mår ni andra mammor? Det är så befriande och upplyftande att läsa om andra i samma sits. Det ska bli så kul att följas åt <3
Jag mådde precis som du, levde på chips till förrätt för att få upp aptiten lite, sen rostat bröd i mängder. Minns verkligen hur hemskt man mådde, men som tur är är illamåendet borta för mig. (är i v. 15) Nu är det bara lukter eller äckliga saker (t.ex. Soplukt eller när någon snyter sig) som framkallar kräkreflexen.
Annars blir man lite trött emellanåt, men det hör väl till gissar jag
Magen börjar synas mer, tycker det är roligt och längtar faktiskt tills när man kommer över den där gränsen där det faktiskt syns att man är gravid, inte att folk tror man bara exploderat i vikt.
För min del är det en lite jobbig omställning då jag tränat mycket innan och hade siktet inställt på att tävla i fitness, och nu har jag inte varit på gymmet på evigheter känns det som, konditionen har blivit urkass.
Så mitt fokus nu är att i varsam takt försöka bygga upp den igen så att man är i bra kondition när det är dags att (förhoppningsvis) leverera dom små
Vill gärna göra det naturlig väg om det går.