A82 skrev 2014-11-14 19:54:23 följande:
JhjärtaK - vad skönt att ultraljudet gick bra! :) Har ni berättat för storasyster nu?
När det gäller andningslarm så vet jag inte riktigt. Vi hade inget till sonen. Men samtidigt är man ju såklart nojig. Ska läsa på mer..
Namn funderar man på en hel del, men jag hoppas att vi får reda på kön vid RUL (om två veckor). Det är så svårt att komma på tre namnkombinationer. Absolut svårast är det med två stycken pojknamn. Förut så har jag tänkt att jag ville ha namn på samma bokstav som sonen, men det har jag lagt ner nu. Får liksom inte ihop det bra.
Jag blir så himla sugen att handla lite bebiskläder, men har förbjudit mig själv tills efter RUL. Men rätt snart så tänkte jag ta fram lådan med kläderna vi sparat och kika vad som finns iaf. Lite knäppt egentligen att jag inte vill köpa en body, men barnvagn har vi beställt. ;) haha. De var kampanj när Babyproffsen hade nyöppning i stan. Eftersom vagnarna är rätt dyra på Blocket och man kanske måste åka 20 mil för att hämta en så bokade vi en istället. Men hade aldrig gjort det om de inte haft förlossningsgaranti. Nu får man ju tillbaka den del man betalat också ifall något skulle hända. Då känns det okej.
Ja berättade ikväll faktiskt för henne och hon tog det bra. Vet dock inte hur mycket hon förstod egentligen men nu kan vi ju nämna det för henne då och då är tanken så att hon dels inte glömmer av det men inte heller alltför ofta för 20 veckor är lång lång tid för en 2,5-åring
Jag har inte handlat en endaste sak!! Är helt olikt mig så måste vara lite i chock/förnekelse fortfarande