Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
Hej!!
Här är ytterligare en som väntar dubbelt upp i mars. Fick veta vid tidigt ul förra tisdagen. Kan fottfarande inte fatta... Roligt att följas åt!
Hej!!
Här är ytterligare en som väntar dubbelt upp i mars. Fick veta vid tidigt ul förra tisdagen. Kan fottfarande inte fatta... Roligt att följas åt!
Jag är beräknad, alltså enligt mina beräkningar =), till 22 mars. Får se om det stämmer med rutinultraljudet i v 19. Just nu är jag alltså i slutet av vecka 13.
På vaginalt UL i slutet av v 11 sa läkaren att det var tvåäggs för att väggen var tjock, men nu när jag har läst om det är det inte alls säkert. Bara om det är jättetunn skiljevägg kan man vara säker på att det är enäggs, eller vad har ni läst?
Det känns sååå långt till RUL! Börjar fundera i banor, tänk om det inte är två längre när vi kommer dit.... Men magen har växt och syns redan...så det talar ju för att det fortfarande är två som växer där inne. =)
Fler med knäppa tankar?
Gud så skönt att få se dem så ofta. Men va konstigt att vi måste vänta så länge innan nästa ul...de kan ju inte vara helt säkra på att det är tvåäggs... Men om det är dikoriotiska enäggs så räknas det kanske inte till riskgraviditet. Längtar lite till nästa barnmorskebesök nu så jag kan fråga allt jag undrar.
Ska man tänka på något ssk med kosten vad ni fått veta? Inte att man ska äta mer för så stor skillnad kan det inte vara. Tänker mer på att det borde gå åt mer kalcium till två skelett o så...bör man tänka på sånt?
Har ni hittat något bra träningsprogram med ryggövnigar, är lite orolig hur det ska gå med ryggen.
Stinaa jag tror också jag har två pojkar, vet inte varför bara känns så .
stinaa: Hittade en bra sajt som förklarar det där med olika typer av enäggstvillingar:
tvillingsajten.se/fakta/typer-av-tvillingar
Grattis alla nya här!! Lite dåligt med liv i tråden tycker jag men kanske många som mår rätt bra nu?! Jag skulle kunna skriva massor känner jag .
Vi har anmält oss till tvillingklubbens "utbildning/info" i Stockholm i nov. Någon mer som ska gå? Någon som bor i Stockholm? Vi bor på Lidingö. Vore ju så klart roligt om någon här bodde nära.
Välkommen alla nya, vad roligt med lite liv i tråden! :) Ja, jag har en dotter född i maj 2012, tänkte oss ett barn till men det blev visst två, haha, ibland ska man ha tur ;)
Jag bor i Norrland så det kanske skiljer sig men tycker inte det borde göra det.
Har ni börjat kolla på vagn än?
var på tidigt ul idag och det visade sig vara 2. Känns otroligt konstigt, var det super glädje på direkten för er andra ? Hade i ärlighetens namn nöjt mig med en till men antar att två kommer kännas super det med om några dagar. Har 2 tidigare
Hej!
Är helt ny på forumet och skapade kontot endast för att kunna skriva i denna tråd...hoppas det är ok att jag också hänger på här. :)
Jag och min sambo väntar också tvillingar (hjälp!), första graviditeten och jag känner mig smått orolig för allt som kan (och inte borde kunna..) gå fel... Men försöker tänka positivt att det faktiskt föds friska tvillingpar ofta :)
Jag är i vecka 11 tror jag, har varit på ett VUL och då sett två småttisar vifta runt där inne. BM trodde de var enäggs med en tunn skiljevägg och troligen delad moderkaka men hoppas få veta lite mer på nästa ul framöver...
Hej.
Ska ha tvåäggstvillingar mitten av mars. Är i vecka 15.
Har varit väldigt orolig över om jag ska få behålla dem, utan anledning egentligen förutom min ålder, 40+. Har två barn innan. Har smygläst här ett tag.
Mår väldigt illa konstant och får äta alla mediciner som bm vågar skriva ut för att inte kräkas. Annars mår kroppen bra, och bebisarna såg bra ut på NUPP.
Jag valde bort KUB eftersom blodprovet kan visa så fel vid tvillingar och ville inte oroa mig igenom en graviditet för ett dåligt KUBtest. Ett fvp är ju dubbel risk, två stick för tvillingar. Men nackspalt var bra på UL, och ordentliga små näsor hade de
Den ena sög på tummen