• Mrs N

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Hej. Jag fick veta i förrgår att vi ska få tvillingar på ett akut-vul då jag hade lite blödningar av kraftig hosta. Fick se två små hjärtan ticka och det var rätt omtumlande det här skulle bli vårt tredje och sista barn men nu får vi fyra att älska istället. Jag är beräknad till 4 maj men har inte haft rul eller kub än är det ok att jag är med här?

• Mrs N
    stinaa skrev 2014-09-18 08:46:44 följande:

Självklart! Välkommen och grattis! :) En obeskrivlig känsla. Jag åkte också in akut pga blödningar och ont, förberedde mig på missfall men visade sig vara två små hjärtan! Blödningarna var för att livmodern växte fort och ont pga uvi som gått upp i njurarna. Tog ett tag att smälta men nu känner vi oss otroligt lyckligt lottade! :) Vet dom om det är enäggs eller tvåäggs? Vilken vecka är du i?

Tack så mycket ja det är en del att smälta men nu börjar vi sakta förstå det och är spralliga och förväntansfulla. Jag mår dock väldigt illa nu och har liiite svårt att glädjas med det men så snart det släpper kommer jag sväva på rosa moln hela tiden. Jag vet inte om det är enäggs eller tvåäggs men gissar att dem tar reda på det så snart som möjligt. Hur ser man det? Vi har inskrivning 2 okt så då bokar vi även kub för att bara veta att allt ser ok ut. Jag är i v.8 nu så väldigt tidigt ännu. Hur mår du i graviditeten? Att magen växer fort skriver jag under på. Ser ut att vara i v.15-20 redan nu ????????
  • Mrs N

Hej alla tvillingmammor. Ursäkta min dåliga närvaro här då jag mått så illa så jag knappt orkar igenom dagarna. Jg var på inskrivning igår och fick en helt oerfren bm när det gällde tvillingar. Fick ny tid först om två månader och tid för rul men inga extra ultraljud innan för att se vad det är för tvillingar jag har. Jag bor i Sthlm. Hur ser det ut för er med kontroller och ul? Bor någon i Sthlm? Förlåt om detta blir upprepning för er men jag känner mig så besviken

• Mrs N
    stinaa skrev 2014-10-03 08:58:51 följande:

Men stackare som har det så jobbigt :( Antar att du provat postafen/lergigan comp? Nämen det låter ju jätteknepigt! Det är viktigt att dom gör UL nu så dom ser om det är enäggs eller tvåäggs, är det enäggs så är det jätteviktigt att göra UL varannan vecka då det finns endel risker. Mitt förslag är, ring kvinnokliniken och berätta läget för dom, det där är inte okej! Sen skulle jag byta BM också till någon jag känner mg trygg med. Vilken vecka är du i nu?

Tack snälla ni för snabba svar. Jag har redan ringt en ny mvc och pratat men enligt dem så gör dem inte heller något innan rul jag är v.10 och äter lergigan comp sedan v.7.

Tack snälla för omtanken <3
  • Mrs N

Oj den arga gubben på meddelandet skulle inte vara där. Sorry!

• Mrs N
    blåbärsmuffins skrev 2014-10-03 09:11:00 följande:

Jag har också otroligt illamående. Har fått zofran/ondansetron utskrivet, när lergigan compact inte hjälpt. Det hjälper så jag inte kräks, och skulle nog må mer illa utan dem. Jag är i vecka 15. Mår du mer illa när du anstränger dig? Jag står och ulkar då. Igår höll jag på att be apotekaren att fara åt h-e när hon hurtigt deklarerade att det snart går över.

Illamåendet är mycket bättre när jag vilar och inte stressar. Jag studerar heltid så det är lite svårt att koncentrera mig på dagarna men de dagar jag inte har föreläsning försöker jag sova en stund på dagen. Det är sjukt surt när folk försöker uppmuntra en med att "det går över snart" för det kan de omöjligt veta. Offentliga kräkor har jag redan bjudit på då jag inte hunnit undan mer än till ett dike. Säkert populärt men jag hann helt enkelt inte undan mer.
  • Mrs N

Tack så hjärtligt för alla era tips. Jag ringde samma dag och bytte bm och kommer ev att byta mvc till mamma Mia på Södermalm (går i liljeholmen nu). Har ett läkarbesök imorgon och kommer då ta upp all min oro och funderingar kring tvillingarna.

Ang vagn så har vi också bestämt oss för bugaboo donkey. Den är så pass smidig och smal och funkar med alla Stockholmsmått (hiss, rulltrappa, tunnelbanor, spärrar osv). Jag mår fortfarande riktigt illa men *peppar peppar* så börjar jag ha fler bra dagar än dåliga. Det går verkligen upp och ner här och kvällarna är alltid värst. Jag lever på skräpmat och rostat bröd med ost för all frukt eller något som ens smakar sött framkallar kräkningar. Vikten pekar stadigt uppåt redan pga det men jag hade ärligt tappat livsgnistan utan att kunna äta det jag får behålla. Hur mår ni andra mammor? Det är så befriande och upplyftande att läsa om andra i samma sits. Det ska bli så kul att följas åt <3

• Mrs N

Hej allihop. Hur mår ni? här har illamåendet börjat bli lite bättre vissa dagar men har fortfarande lergigan comp hela dagarna. Nästa vecka ska vi görs kub och jag längtar efter att få se raringarna. Oavsett vad kub visar så kommer vi inte agera men vill vara förberedda inför bebistiden eftersom vi får två denna gång. Jag känner redan massor med rörelser och sparkar. Det känns sjukt tidigt för jag är bara i v.12! Känner ni andra något? magen är enorm och jag har redan gått upp säkert 5 kg men magen är mysig. Hur gamla är ni föresten? Jag är 32 år ich detta blir tredje och fjärde barnet.

• Mrs N
    Tjej 85 skrev 2014-10-17 08:58:21 följande:

Haha, ja verkligen! Har typ inte kunnat sova inatt!

Vi flyttade nyss ut från stan och bor numera i Bolinder Strand (Kallhäll)

Bodde vid Gullmarsplan tidigare.

Är ni oxå förstagångsföräldrar?

Vilken vecka?

vi bor också i Sthlm i Hägersten nära Axelsberg. Vi har två sedan innan och nu tvillingar på det. Underbart!
  • Mrs N

Plopp76 vilket företag i Holland är det? vi funderar på samma tillvägagångssätt.

• Mrs N

Här är min mage i förra veckan. Här är det endast gravidkläder som gäller
  • Mrs N

Bilder från idag. Vi var på kub och fick se två friska sprattlande tvåäggstvillingar v.12+2
  • Mrs N
    plopp76 skrev 2014-10-22 20:14:33 följande:

Mrs N: Vilken härlig mage och underbara bilder på de små :) Måste varit härligt att se dem igen? Längtar såååå till den 7:e nov då vi har vårt KUB.

Såg det bra ut med siffrorna?

Tack snälla. Siffrorna var jättebra. Ens fick 1/1900 och andra 1/3100. Det skillde sig lite för ena var lite större än den andra vilket får mig tro att det är en av varje där inne. Det vore så häftigt! Vad roligt för er, 7 nov kommer snabbt vet ni vad det är för tvillingar?
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D