Inlägg från: Apricosen |Visa alla inlägg
  • Apricosen

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Får jag vara med? Har inga barn sedan innan men ett mf i bagaget och idag fick jag veta att vi väntar tre filurer men kanske får hänga med er ändå?

Gravidblogg --> apricosia.wordpress.com
  • Apricosen

Chockartat då vi fick reda på det idag men vi har ju inga barn innan och det är väl tur för vi vet inte vad som väntar då, är i v 9 och mår alldeles prima, trött men annars mår jag toppen.

Hur mår du och vilken vecka är du i?

stinaa skrev 2014-08-20 20:57:25 följande:

Ja självklart! Oj vad häftigt med trillingar, hur känns det? Hur mår du? Vilken vecka är du i? Stort grattis! :)

• Apricosen
    stinaa skrev 2014-08-20 22:53:29 följande:

Jag har mått väldigt dåligt men inte sämre än jag mådde börjar var gravid med dottern tycker jag. Mår illa konstant i princip och är otroligt trött men det ger nog med sig snart, värre med foglossningen som jag redan börjar känna av :( Jag är i v 10 enligt mig men v 11 enligt senaste ultraljudet :) Men hur blir det trillingar, då måste äggets delat sig tre gånger för man kan väl inte släppa tre ägg? Konstig fråga kanske, haha :) Hur ofta kommer du få gå på ultraljud och koll?

Har du testa ingefärste mot illamående, om du mår super illa kan inte din bm skriva ut nåt som hjälper?

Dina frågor får jag passa på för jag vet inte du får googla eller nåt, jag kommer gå på fler koller och ul ja, ungefär det jag vet just nu
  • Apricosen
    Magnolia81 skrev 2014-08-21 18:07:01 följande:

Vad bra! Var inne och kikade efter en sån här grupp häromdagen när vi fick tvillingbeskedet. Jag är i vecka 7 nu. Min bm skickade iväg mig på vul för hon trodde jag var längre gången. Men så var det inte utan det var två små hjärtan som pickade på där inne. Vi har två barn sen innan. En 8-åring och en 6-åring så tyckte vi det var läge för en sladdis men det blev visst två!

Härligt och grattis till 2 sladdisar :)
  • Apricosen
    Magnolia81 skrev 2014-08-21 18:25:07 följande:

Om vi andra blir chockade över två små så måste det varit en lite extra chock att få trillingbeskedet? Jag knaprar kex och äter sura äpplen mot illamåendet, det har funkat bra hittills. Jag tycker att det jobbigaste är att svälja folsyratabletterna ????

Tror man kan bli rejält chockad oavsett hur många de är
  • Apricosen
    Sara___ skrev 2014-08-21 19:23:34 följande:

Klart du får vara med! :D Gud vad spännande, har ni hunnit förlika er med tanken? :) trippel glädje!

Sakta men säkert så sjunker det in :)

Hur mår du?
  • Apricosen
    Sara___ skrev 2014-08-22 16:24:52 följande:

Ja men precis! Vi hade också fått möjligheten att ärva från en vän, men precis som du säger får man tänka om.

Ja verkligen! Först fick jag lite panik men nu känns det bara roligare för var dag som går :D

Jag har börjat kika lite smått bara på vagnar, men känner mig lite förvirrad över det här med skillnaden på duo-vagn och det andra alternativet (tappade namnet nu), jag tränar mycket och hade tänkt motionera mkt med vagnen, undrar om det finns smidiga motionsvänliga modeller även i dubbel storlek...?

Jag kan ha drömt nu men jag har för mig att jag såg en kille med som jag antog var twins, de satt i sådan liten bebisstol som man har i bil som jag nu glömt namnet på, men hurs som hade de som ett flak med kapell på och man kan köpa till nåt och så kan man ha det efter cykeln med el vända på och dra som vagn framför sig när man springer.äjag stod och syna dem vid bankomaten i sommras och när han fått ut pengar så sprang han med dem framför
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D