Fler som planerar syskon till änglabarn efter urakut kejsarsnitt?
Jag gjorde ett urakut snitt i början av mars pga av minskade fosterrörelser och dåliga hjärtljud. Vår dotter hade Trisomi 18 och lämnade oss efter drygt 4 dygn.
Läkarna ville vi skulle vänta ett år med att bli gravida men sa samtidigt att det inte är så att vi behöver avbryta om så skulle ske.
Jag är nu gravid i v 15 (var inte planerat). Bm säger att det inte är någon fara, att läkarna vill vara 150% säkra och att hon inte tror att man blir gravid om kroppen inte är fysiskt redo. Det är däremot ganska psykiskt jobbigt med mycket oro, skuldkänslor för att vi ska 'glömma' bort vårt barn som inte finns på jorden och svårigheter att glädjas fullt ut. Vi har också svårt att föreställa oss att denna lilla pojke som vi väntar ska överleva. Innerst inne vet vi ju att risken för att detta fruktansvärda ska hända oss igen är mikroskopisk men ändå...
Frågan är om känslorna hade varit samma om graviditeten dröjt ett tag till, det vet jag inte. Kanske känner man samma sak oavsett hur länge man väntar.
All lycka och stor kram till dig!