Pizzeriaägare säljer knark unde bordet - vad göra?
Hur är det ditt problem att han säljer en produkt till frivilligt betalande kunder?
Se det så här, skulle han ha möjlighet att skatta försäljningen skulle han säkerligen göra det.
Hur är det ditt problem att han säljer en produkt till frivilligt betalande kunder?
Se det så här, skulle han ha möjlighet att skatta försäljningen skulle han säkerligen göra det.
Vi har alla ansvar att inte skada folk i vår omgivning.
Uppmärksamma "rätts"väsendet för moraliska brott är att se till att folk till skada vilket ingen vid sina sinnens fulla bruk kan uppmuntra.
Att försäljningen sköts bortom kontroll kan knappast enskilda individer beläggas med, om det är nått som inte passar i den bilden så bör man jobba för en förändring, det utan att skada folk i ens närhet.
Brott, detta brottet om man ser vad det handlar om är nått vi alla begår,m jag har själv sålt diverse produkter till frivilligt betalande kunder.
Detta är ett moralisk ickebrott, nått som inte har existensrätt i ett modernt samhälle och nått som håller på att förändras nu.
om det är nått som inte passar i den bilden så bör man jobba för en förändring, det utan att skada folk i ens närhet.
Det är ett moralisk ickebrott då folk kommer först till skada först efter att lagen tillämpas.
Lagar ska vara till att gynna samhället och individen, inte tvärt om.
Hur menas du att folk skadas genom att köpa/sälja en produkt mer än att denna försäljaren kan komma till skada om man lyfter upp det?
Du lyfter upp dagens många nackdelar och anser att oskyldiga ska belastas för fel dom inte begår, jag tycker det är smidigare att peka på felen än att bestraffa folk som inte har val än att finna sig i situationen skapad av andra.
Absolut är legal kontrollerad försäljning att föredra, speciellt när det kommer till tyngre droger där feldosering kan vara dödlig, det är dock inte så idag,
Du lyfter upp dagens många nackdelar och anser att oskyldiga ska belastas för fel dom inte begår, jag tycker det är smidigare att peka på felen än att bestraffa folk som inte har val än att finna sig i situationen skapad av andra.
Absolut är legal kontrollerad försäljning att föredra, speciellt när det kommer till tyngre droger där feldosering kan vara dödlig, det är dock inte så idag,
Så klart inte, men så ser det ut idag och allt vi kan göra är att finna oss i det.
Okontrollerad handel är tyvärr allt vi har att tillgå och så länge lagar ser ut som dom gör så är det allt som finns.
Att folk sedan provar på olika substanser är inget vi kan lagstifta bort, en drog/upplevelse kan inte passa alla och med dagens infoflöde via internet så är det många som väljer bort den förs stunden legala drogen för att inte skada sig själva.
du har däremot rätt i en sak, det finns ingen som helst försvar till att skada människor för smaksak.
Det finns lagar som är till att följa och det finns lagar som är till att brytas, lite civil olydnad vid skadliga kontraproduktiva lagar är bra.
Jag kan inte hur jag än vänder och vrider på det inte få det till et tbrott att inta torkade växtdelar, ett brott måste ha förövare och offer, i denna situationen så är staten gärningsman och brukaren av valfri drog offret.