Inlägg från: ölburk2 |Visa alla inlägg
  • ölburk2

Betala innan leverans?

AnnaAnonym skrev 2014-08-19 12:51:50 följande:

Att betala i förskott är väl inget konstigt. Det gör man ju jämt när man handlar på nätet. och två dagar innan leverans är inte länge. Jag förmodar att ni fick kvitto.

Om man "måste" måste man förstås inte, ni hade troligen kunnat begära faktura så hade de tagit en kreditupplysning och lagt på en faktureringsavgift. och då hade ni kunnat betala efter leverans.

Det finns ofta fakturabetalning på Nätet, t.ex Klarna, annars så använder jag PayPal, AliExpress köpskydd, eller nåt annat köpskydd som gör att jag väldigt sällan betalar nåt i förskott.

Det har fungerat väldigt bra med dessa köpskydd, har alltid fått pengarna återförda till mitt konto, utan minsta problem..
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2
    AnnaAnonym skrev 2014-08-19 13:05:39 följande:
    Om ni tackat nej till att köpa om ni inte fått faktura hade ni sannolikt fått faktura. Skulle jag gissa. Jag vet inte varför ett företag skulle tacka nej till att sälja något för 18k.
    Elgiganten har faktura som betalningsalternativ.., enda anledningen jag kan se till att dom drog en vals, är att dom har dåligt med pengar/kontanter, å att dom därför vill ha in pengar snabbt.., konkursmässiga kanske..
    I vart fall skulle jag inte gjort nån affär med Elgiganten.
  • ölburk2
    nuharjagbytt skrev 2014-08-19 13:46:18 följande:
    Du menar att de som står i kassan i en stor kedja ska ha kännedom om det? Låter mer som en kassörska som inte ville krångla med faktura.
    Ja menar eg ingenting, men helt otroligt att dom fått direktiv om att neka faktura, ser jag det inte som..
  • ölburk2
    Maria 434 skrev 2014-08-19 13:58:11 följande:

Kan vara så enkelt att det är olika regler beroende på om man köper direkt i butiken med hemleverans mot när man köper varan via internet-butiken.
    För mig låter det inget konstigt att de inte kan erbjuda faktura när du handlar i en fysisk butik.

Enda anledningen jag kan se, är att det finns en betalningsanmärkning..
  • ölburk2

Det här hade ju enkelt gått att lösa genom att beställa varorna från Elgiganten via Nätet..

Svar på tråden Betala innan leverans?