Inlägg från: Kattägd |Visa alla inlägg
  • Kattägd

Stort sf-mått! Ska på ul... Ska jag oroa mig??

Jag ska också på ul på torsdag då mitt sf-mått ökat från 35 till 39 på mindre än 2 veckor så jag ligger nu över kurvan, jag är i vecka 39. Bm sa även att det känns på magen som att det är fullt med bebis så kanske han är stor, blir skönt att få det kollat i alla fall. Vill ju inte att det upptäcks på förlossningen att han är för stor så det blir akutsnitt.

• Kattägd

Ja, du med. Jag tror att om barnet skulle vara stort så kan man få igångsättning, iaf inte gå över tiden så det blir ännu större.

• Kattägd

Hemma från ultraljudet, han väger ca 4200gram så det är en stor bebis. Ska tillbaka om en vecka om inget hänt så får vi prata om igångsättning.

• Kattägd
    helena29 skrev 2014-08-21 12:57:23 följande:

Kattägd; ok, vilken vecka är du i då?
    Hade du mycket vatten också?
    Sitter i väntrummet nu...

Har en vecka kvar till bf. Ja, det var gott om vatten. Jag tycker ju att jag har stor mage men inte jättestor, har heller inga bristningar (beror väl kanske mest på hormoner iofs) men det känns att det är mycket bebis i magen som läkaren sa.

Hon var in och pillade lite också, har haft mensvärk i ryggen efter det, hoppas det sätter igång värkarna.

Hur har det gått för dig idag?
  • Kattägd

Skönt att allt såg bra ut med bebisen, men förstår att du är orolig ändå.

Jag är orolig för akutsnitt så jag nästan överväger att be om ett planerat snitt om han inte kommit innan bf. Igångsättning verkar ju inte vara det bästa när det är stort barn då värkarna kan bli svaga och ändå sluta med snitt. Har ju en vecka på mig att fundera i alla fall.

Svar på tråden Stort sf-mått! Ska på ul... Ska jag oroa mig??