Svartsjuk på vuxen dotter
Min sambo älskar sina barn och mig lika mycket, men det är självklart olika typer av kärlek och han kan bli sjukt orolig om jag inte hör av mig när jag är på vift, så den oron har han även för mig som vuxen kvinna.
Hans ena barn har också gjort en längre resa, där vi periodvis inte kunde ha kontakt. Självklart fanns det en oro, men ingen sjukskrivning för detta.
Men faktiskt, ju äldre hans äldsta barn är, desto mindre vardagsoro, nu är det vår tonåring, som har börjat röra sig ute på ett annat sätt som oron är störst (och den delar han med mig och sina två äldsta barn)
Själv har jag aldrig känt någon svartsjuka av det slaget, mycket kanske för att jagi inte är en svartsjuk person, men även det att min sambo aldrig rangordnat oss.
kan säga att han numera släppt sina äldsta barn som förälder, men självklart bryr han sig om dom. Men han ser sina äldsta barn som vuxna personer och behöver inte agera förälder åt dom längre. Deras relation är på en annan nivå och faktiskt mer som väldigt nära vänner när de träffas.