• Ess

Svartsjuk på vuxen dotter

Den största skillnaden är att om det varit du som åkt, så hade du inte varit hemma och sett hur orolig han var.

Sen tycker jag att det är rätt löjligt överdrivet att va hemma från jobb två dagar för att dottern reser utomlands. 

• Ess
    miiilenapark skrev 2014-08-19 22:45:03 följande:
    Han älskar väl sitt barn? Du älskar kanske inte ditt lika mycket som han älskar sitt och därför hade du kanske inte gjort samma som honom.
    TS här är galen.
    Har inte med att älska sitt barn att göra, det är ju sjukligt att va tvungen att sjukskriva sig två dagar för att ens vuxna barn åker utomlands.
    Har aldrig hört något ens i närheten så fjantigt i verkligheten.
  • Ess
    Anonym (-) skrev 2014-08-21 09:35:42 följande:
    Din man skulle välja att rädda sina barn, framför dig, ur ett brinnande hus.

DÄR har du skillnaden. Du kan ALDRIG bli lika värdefull som hans barn. Du är utbytbar, det är inte ett barn.
    Eftersom det gäller vuxna människor, så hade den som inte varit kapabel att ta sig ut på egenhand varit den som fått hjälp.
    Likadant att det är de minsta barnen som får hjälp ut om det händer något. En tex tonåring får allt knalla ut på egenhand, alt hjälpa till att se till att alla kommer ut.

Sen är detta ett ämne som man kan dra i oändlighet, vem man egentligen är villig att riskera sitt eget liv för att rädda. Vissa skulle hellre rädda sin katt än sin sambos barn, andra hade gjort ett annat val.

Jag förstår inte varför det är så viktigt för vissa att poängtera att han skulle minsann aldrig rädda dig. 
    Är det lika roligt att få höra att jag skulle aldrig någonsin rädda dina barn?
  • Ess
    Anonym (bu) skrev 2014-08-21 10:40:15 följande:
    Vad jobbigt du måste ha det som sätter upp listor på vem som är utbytbar, vem som är värdefull. Att du orkar gå och tänka på det hela tiden. Det måste betyda att du har tänkt på vem som är mer värdefull än dig och hos vilka du är utbytbar. Hoppas du kan släppa de tankarna och inse att man inte måste fundera på hur det ska gå ifall det börjar brinna, vem som räddar katten, och vem som räddar dig. Sätt in brandvarnare i alla rum och kolla batterierna regelbundet.
  • Ess
    Anonym (-) skrev 2014-08-21 10:41:13 följande:
    Okej. Jag omformulerar mig:

Om din man fick välja EN i familjen som skulle bli avrättad, så skulle han förmodligen välja dig och inget av sina barn.
    Han hade valt sig själv!
    Jag förstår att du inte är så imponerad av din nuvarande, om han valt någon annan i familjen.
  • Ess
    Påven Johanna skrev 2014-08-21 10:47:13 följande:
    Ja, hade han varit gift med dig hade man ju i alla fall inte kunnat klandra honom för att han använde sig av en sådan chans. Du verkar ju vara jättejobbig. 

Själv vet jag inte om jag skulle rädda någon alls eller välja någon alls för den delen. Jag befarar att jag skulle bli ett irrationellt handlingsförlamat vrak vid brand eller annan katastrof. Kanske skulle jag rädda mitt eget skinn bara, och må dåligt över det resten av mitt liv. Jag är en fegis som inte har någon anledning att tro att jag skulle resa mig upp och vifta med fingrarna vid uttagningen till The Hunger Games. Men älskar alla mina närstående gör jag ändå. 
    Ha ha, den var bra.

Du har rätt i att man inte vet hur man skulle agerat. Man hade kanske blivit i chock och bara tagit mjölkförpackningen med sig ut.

Jag känner en som när hennes dotter blev allvarligt skadad så var hennes största problem, vart hon gjort av kaffekorgen.
Svar på tråden Svartsjuk på vuxen dotter